Sejr mod Silkeborg sender os i top-8 i eSuperligaen

Vi er nu nået seks runder hen i eSuperligaen, og vi ligger til i den gode ende af tabellen, hvor vi efter seks kampe har ni point, da vi har vundet tre kampe og tabt tre kampe. I sidste uge tog vi to sejre, da vi både besejrede Esbjerg 6-5 sammenlagt, og vi slog Hobro på reglen om udebanemål, da Aldin sikrede sejren i sidste sekund.
I denne uge skulle de kongeblå spillere så op imod topholdet fra AGF, og top-8-konkurrenterne fra Silkeborg IF. I mandags ventede en svær kamp mod AGF, hvor Kaalby var oppe imod Niller, og deres kamp endte 3-2, da Niller scorede sejrsmålet i sidste sekund. Derfor var det en svær opgave for Aldin, der var oppe imod en af turnerings bedste spillere i FifaÜstun, der tidligere har været tæt på verdensmesterskaberne. Det var også en for stor mundfuld for Aldin, da Üstun vandt 4-1, og dermed blev opgøret 7-3 samlet. I kan se højdepunkter ved at klikke her.
Kaalby og Aldin skulle så forsøge at rejse sig tirsdag mod Silkeborg IF, hvor holdene lå placeret side om side i tabellen på en 8.- og 9. plads inden kampen. Kaalby skulle i første opgør op imod Adellovich, og den kamp endte 2-2. Dermed var der maksimal spænding inden Aldins opgør mod Pilm, men den unge FIFA-spiller leverede, og han vandt over den tidligere Brøndby-spiller med hele 5-1, og dermed var der tre point i banken. I kan se højdepunkter fra de opgør ved at klikke her.
Når regnskabet var gjort op efter sjette runde, betød det, at vi nu lægger nummer otte i eSuperligaen med ni point, og dermed lægger til playoffs i december. I kan se hele stillingen her. I næste uge møder vi mod Vendsyssel FF om mandagen den 26. november kl. 20:45. Om tirsdagen den 27. november er der så rivalopgør mod FC Helsingør, hvor vi spiller kl. 19:30. Husk at I altid kan følge med på Canal9 eller Dplay, der streamer alle kampene fra eSuperligaen, hvor deres dækning starter fra kl. 17:00 både mandag og tirsdag. I kan finde link til streamingsiden ved at klikke her.
Vil du være en fast del af fællesskabet på Lyngby, så kan du købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det.
Du kan sikre dig billet til næste hjemmekamp mod FC Roskilde søndag den 25. november, hvor der er kampstart kl. 13:45. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Læs også: SÅ ER DEN HER! Den officielle Lyngby Boldklub klub-øl!
Læs også: I dag starter eSuperligaen – Se med på Canal9 og Dplay
Læs også: Lyngby Boldklub går med i eSuperligaen
Se også: VIDEO: Lyngbys FIFA-hold var med til Copenhagen Games
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.