Marcus Backmann skriver kontrakt med De Kongeblå

Forsvarsspilleren Marcus Backmann har forlænget sin aftale med De Kongeblå frem til sommeren 2019 og arbejder nu stenhårdt for at få sin førsteholdsdebut.
I opstarten af denne sæson blev Marcus Backmann indlemmet i Lyngby Boldklubs førsteholdstrup til stor glæde for hovedpersonen selv: ”Jeg har jo været igennem hele systemet og har spillet her siden, jeg var 10 år gammel, så det er selvfølgelig dejligt 10 år efter at kunne skrive under på en professionel kontrakt med Lyngby”.
Beslutningen om at forlænge med den unge forsvarsspiller var heller ikke svær for Mark Strudal, som ser et stort potentiale i den unge knægt: ”Backmann har været igennem en svær skadesperiode, men med hjælp fra sundhedssektoren og hans eget stenhårde arbejde er han kommet tilbage som en stærkere og bedre spiller. Han er en spiller med et stort potentiale, ikke kun til at være en del af førsteholdstruppen, men også til at kunne spille fast. Det er også en af grundene til, at han er blevet taget godt imod i truppen. Udover hans person, så har truppen også set de fodboldmæssige kvaliteter, som bestemt fortjener en plads i førsteholdstruppen”.
Backmann har været en del af Lyngbys akademi siden han var 10 år gammel, har bevæget sig op gennem systemet, og har nu udviklet sig til at blive førsteholdsspiller. ”Vi tror på Backmann, og vi regner med, at han kommer til at spille en rolle i årene fremadrettet” fortæller Birger Jørgensen, som også ser dette som endnu et skridt i retningen af at fokusere på talenterne: ”Det viser, at vi bevæger os den rigtige retning, og at vi har talentfulde spillere på vores akademi, som kan begå sig på vores førstehold. Et af vores mål i det nye projekt er at være bedre til at satse på vores egne talenter, og Backmann er endnu et skud på stammen af talentfulde unge spillere, vi har kunnet hive op på førsteholdet”. Mark Strudal stemmer i og henviser samtidig til arbejdet med de unge spillere: ”Det er et kæmpe skulderklap til vores akademi og viser det enorme arbejde, de lægger for dagen hver eneste dag”
For den ydmyge Backmann handler den næste tid også bare om at arbejde hårdt og vente på sin chance: ”Mit mål er jo at lægge på som fodboldspiller og gøre mig fortjent til at få min debut. Men jeg må arbejde hårdt, være tålmodig og slå til, når jeg får chancen” siger Backmann, der kommer til at optræde i nummer 2 for De Kongeblå.
Vil du også have chancen for at opleve den unge forsvarsspiller kan du købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det.
Du kan sikre dig billet til næste hjemmekamp mod HB Køge søndag den 30. september, hvor der er kampstart kl. 14:45. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Læs også: Lyngby Stadion bliver kontantløst – Første kamp er mod HB Køge
Læs også: Fire partnere fornyer deres partnerskaber med Lyngby Boldklub
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.