20-0: Lokalplanen for nyt stadion stemt igennem

På gårsdagens kommunalbestyrelsesmøde kom spadestikket til det nye Lyngby Stadion et skridt tættere på, da lokalplanen enstemmigt blev vedtaget med 20-0.

I starten af 2022 vandt Lyngby Boldklubs ejerkreds, Friends of Lyngby, udbuddet om det nye Lyngby Stadion. Godt og vel 2,5 år efter blev lokalplanen for byggeprojektet i går endeligt vedtaget i kommunalbestyrelsen med stemmerne 20-0.

Vedtagelsen af lokalplanen er et kæmpe skridt mod det nye Lyngby Stadion, som byggeprocessen nu forventes igangsat på i starten af 2026.

Udover selve stadiondelen har godkendelsen af lokalplanen givet grønt lys til muligheden for at bygge 13.500 m2 fordelt på studieboliger, seniorboliger, erhverv og sundhedshus.

Det betyder helt konkret, at der nord for banen bliver etableret 185 studieboliger, imens der syd for banen etableres godt og vel 40 seniorboliger. Seniorboligerne etableres på 1.-3. sal, imens stueetagen indrettes med fællesfaciliteter og et 1.500 kvadratmeter stort sundhedshus, som kommunen efter planen lejer sig ind i.

Eksisterende bygninger vil i høj grad blive genbrugt, hvilket blandt andet indebærer, at tribuner bevares og overdækkes, imens også det store familieområde videreføres og udvides. Klubhuset bevares og får sammen med resten af stadion et stort løft.

Lyngby Boldklub overtager efter planen nøglerne til Lyngby Stadion i foråret 2025.

#SammenForLyngby

Gytkjær: Vi skylder fansene en god kamp i Randers