Willy: Kollektivet kan bære os langt

Det kongeblå fællesskab er stærkt, og spørger man Willy Kumado, er det en af holdets helt store styrker.

Der bliver ofte snakket om den særlige Lyngby-ånd, der hersker på Lundtoftevej og ofte er sammenhængskraften mellem tribunen og spillerne på banen.

Kollektivet er da også et stort fokuspunkt for den kongeblå trup, og spørger man Willy Kumado, så er det ikke uden grund, at der så ofte snakkes Lyngby-ånd.

– Jeg har været i Lyngby Boldklub i lidt over halvandet år nu, og man får hurtigt klubben ind under huden. Uanset om det er i klubhuset til hverdag, på kampdage eller når man er ude til et særligt arrangement, så føler man den her specielle stemning omkring klubben. Det er med til at samle os, og det tror jeg er en af vores helt store styrker i Lyngby Boldklub. Det må vi ikke glemme, siger Willy Kumado og fortsætter.

– I min tid i klubben synes jeg, at vi især har været stærke, når alle har trukket i samme retning. Når vi virkelig kan mærke stadion, som vi kunne i sidste weekend, så er det, at jeg føler, at vi løfter os. Kollektivet er noget særligt i Lyngby Boldklub, og jeg føler, at det kan få os langt.

Hjemmebanen har historisk set betydet meget i opgørene mellem Lyngby Boldklub og Silkeborg IF, når det er De Kongeblå, der har været værter.

Søndagens gæster har således ikke vundet i de seneste 10 besøg på Lundtoftevej.

Netop hjemmebanen og det føromtalte kollektiv kan da ifølge den lynhurtige back også blive afgørende igen på søndag.

– Vi har respekt for Silkeborg, og vi ved, at de er et godt hold. Men vi ved også, hvad vi kan på hjemmebane – uanset om handler om at levere en spillemæssig flot kamp eller som i sidste weekend finde ekstra energi frem og levere en stor fight. Uanset hvad det bliver for en kamp, så skal vi stå sammen og være klar – både inden- og udenfor banen, slutter Willy Kumado.

Du kan fortsat nå at købe billet til søndagens kamp her.

Willy Kumado præsenteres af J. Jensen A/S.

#SammenForLyngby

De Små Vikinger PLUS kan tage ven med på stadion