Akademiet tager på inspirationstur til Philadelphia Union

En håndfuld trænere og spillere fra akademiet tager i dag onsdag til USA, hvor der venter en spændende inspirationsuge hos vores samarbejdsklub, Philadelphia Union.

De kongeblå kufferter er pakket, og her til eftermiddag sættes kursen så mod Philadelphia for en lille håndfuld repræsentanter fra akademiet.

Afsted er Akademichef Marcus Oxe, U17-træner Younes Khabtani og to talentfulde spillere i form af Hjalte Froholdt og Aksel Jørgensen.

Akademichef Marcus Oxe ser frem til turen, hvor der hovedsageligt er inspiration på programmet.

– Det primære formål ved turen er at lære vores samarbejdsklub Philadelphia Union endnu bedre at kende. Vi skal over og have så meget know-how og så meget inspiration til arbejdsgange som overhovedet muligt, og så skal vi efterfølgende se på, hvad vi kan bruge direkte eller lade os inspirere af i Lyngby Boldklub, siger Marcus Oxe.

Marcus Oxe har i samarbejde med Philadelphia Unions Head of Academy, Jon Scheer, lagt et spændende program for alle de danske gæster, og det indebærer blandt andet, at U17-cheftræner Younes Khabtani skal på banen og træne nogle af de amerikanske talenter.

Derudover skal talenterne Aksel Jørgensen og Hjalte Froholdt prøve kræfter med skolegang og sideløbende træning.

Begge dele sker med henblik på at få både trænere og spillere til at reflektere.

– Younes står overfor en kæmpe oplevelse, og jeg synes, at det er fantastisk, at han kan få sådan en erfaring via samarbejde med Philadelphia Union. Aksel og Hjalte står også overfor en stor oplevelse, og de skal over at prøve kræfter med ’en anden slags fodbold’, hvilket forhåbentlig vil give dem nogle sunde refleksioner, slutter Oxe.

God tur til alle fire kongeblå repræsentanter.

#SammenForLyngby

Foto: Kristian Sandal