Roligt kongeblåt transfervindue i vente

Torsdag blev Mathias Hebo sommerens første tilgang til Lyngby Boldklub, der ellers har sagt mere ”farvel” end ”goddag” denne sommer. Efter et par hektiske første uger forventer fodboldchef Nicas Kjeldsen en forholdsvis rolig sommerperiode.

En stor og bred førsteholdstrup, der også indeholder mange talenter på spring, er den primære årsag. Så Lyngby-fansene skal ikke forvente stor aktivitet ind ad døren på Lundtoftevej:

”Jeg tror det bliver forholdsvis stille og roligt herfra. Det kan godt være vi henter noget ind, hvis vi pludselig får muligheden for at slå til på det rigtige. Defensivt og centralt på midten er vi godt tilfredse, så vi kigger nok på den sidste tredjedel hvis det skal være. Men der er mange scenarier, og grundlæggende har vi en stor tro på de spillere vi har.”

”Selvom vi har fået sendt nogle spillere videre, så har vi stadig en ret stor og bred trup med både etablerede og unge, der står på spring. Der er rigtig meget talent i truppen, og flere, der gør sig til og viser sig frem her i opstarten. De får chancen” fortæller Nicas Kjeldsen.

Mathias Hebo er foreløbigt det eneste ”nye” navn i truppen, der tæller 25 markspillere. Klubben har forlænget med Andreas Bjelland, Brian Hamalainen og Jonathan Amon samt rykket Peter Langhoff permanent op i førsteholdstruppen.

På ud-siden har Lyngby Boldklub solgt Andri Gudjohnsen i et rekordsalg til belgiske Gent samt sagt farvel til Tochi Chukwuani, Parfait Bizoza, Mikkel Juhl og Magnus Kaastrup – og så er Gustav Mortensen blevet lejet ud til Vendsyssel. Den høje aktivitet gør også, at Nicas Kjeldsen ikke forventer at sælge så meget mere denne sommer:

”Vi synes egentlig vi har solgt det, vi skulle sælge. Planen er ikke, at der skal mere ud, men vi er jo en sælgende klub, så vi har det jo med at slå til, hvis det rigtige bud kommer” griner han.

”Men det ligger ikke i kortene. Der kan selvfølgelig ske ting sidst i vinduet, eller der kan være spillere, der vil væk for at få mere spilletid. Det balancerer vi hele tiden. Der er kommet en ny træner og nye øjne på truppen, så uanset om det er ind eller ud så stresser vi ikke. Vi bliver klogere de næste mange uger, og selv derefter er der god tid til at revurdere. Men jeg tror vi har spillet de fleste af de kort, vi skal spille denne sommer” lyder det fra Nicas Kjeldsen.

Lyngby Boldklub starter sæsonen med et brag mod FC København. Billetsalget til den kamp er netop sat til salg.

20-0: Lokalplanen for nyt stadion stemt igennem

Kongeblåt talent udtaget til U17-landsholdet