Lyngby Boldklub skriver 2-årig kontrakt med lokalt talent

U19-anfører Peter Langhoff er blevet udstyret med en 2-årig kontrakt, imens han samtidig rykkes i førsteholdstruppen.

Der findes ikke meget bedre, end når en af vores lokale talenter tager turen op gennem Akademiet og skriver kontrakt med førsteholdet.

Det er derfor med stor glæde, at vi kan offentliggøre, at Lyngby Boldklub har skrevet en 2-årig aftale med U19-anfører Peter Langhoff.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over, at endnu en kongeblåt talent har taget turen hele vejen fra Akademi til førstehold.

– Det er altid noget helt specielt, når en af vores unge drenge tager turen hele vejen op til førsteholdet, og jeg er sikker på, at Peter kun kommer til at vokse yderligere, når han for alvor bliver en fast del af vores stærke træningsmiljø. Han har allerede snuset til både træning og Future Cup-kampe, og her har det været tydeligt at se, at han er klar til at tage næste skridt i sin udvikling, siger Nicas Kjeldsen.

Peter Langhoff kom til Lyngby Boldklub allerede som U9-spiller fra vores gode samarbejdsklub, Lundtofte Boldklub.

Selvom Langhoff kom meget tidligt til Lyngby Boldklub, så glæder fodboldchefen sig alligevel over det gode samarbejde med Lundtofte Boldklub.

– Peter har allerede været i Lyngby Boldklub rigtig længe, men det vidner alligevel om det stærke samarbejde og sammenhold, der er mellem os og Lundtofte Boldklub. Arbejdet med de mange glade og talentfulde børn, der er i lokalområdet, er i trygge hænder, og det er utroligt vigtigt for os, siger Nicas Kjeldsen.

Langhoff fra Lundtofte

Hovedpersonen selv har været i Lyngby Boldklub i godt og vel 10 år, og selvom han ikke har glemt, hvor han kommer fra, så har han i den grad fået det kongeblå DNA ind under huden.

Midtbanespilleren er da naturligvis også enormt glad for sin første professionelle kontrakt med Lyngby Boldklub.

– Jeg er rigtig glad og stolt over den her kontrakt, og det er fantastisk at skrive under på min første professionelle kontrakt med den klub, jeg har lagt så mange timer og hårdt arbejde i. Det har været en drøm og et stort mål for mig, så at jeg nu står her, er naturligvis stort for mig. Jeg elsker at være i klubben, og jeg er sikker på, at det er det bedste sted for mig at være ift. at fortsætte min udvikling. Jeg vil gerne takke de mange spillere, trænere og folk i klubben, der har fået en stor dl af min udvikling her i Lyngby Boldlklub, siger Peter Langhoff, som ikke lægger skjul på at han ser frem til at starte op med førsteholdet efter sommerferien.

– Jeg har jo allerede været en del omkring førsteholdet, men jeg har siden vinter virkelig kunne mærke, hvad det har givet mig at træne med de bedste – både fysisk og psykisk. Jeg føler, at jeg bliver bedre og bedre, og jeg glæder mig bare til at komme i gang efter ferien, slutter Langhoff.

Peter Langhoff starter op med resten af førsteholdet mandag d. 24. juni.

#SammenForLyngby

Karlsen: Vil være en del af Lyngby-ånden