Andri Gudjohnsen sælges i rekordhandel til belgisk fodbold

Lyngby Boldklubs topscorer, Andri Gudjohnsen, er blevet solgt til belgiske KAA Gent. Salget er det største i Lyngby Boldklubs historie.

2023/2024-sæsonen var en historisk en af slagsen for Lyngby Boldklub, der for første gange i 22 år sikrede tredje Superliga-sæson på stribe.

Mange havde aktier i den flotte præstation, og en af dem var Andri Gudjohnsen, som med hele 13 mål i stor stil bidrog til den flotte sæson.

Interessen for Andri Gudjohnsen har derfor også længe været stor, og nu er tiden kommet til at tage afsked med den islandske angriber, som er blevet solgt til KAA Gent. Salget er det største i Lyngby Boldklubs historie, og hele casen omkring Andri Gudjohnsen, er da også noget, der gør fodboldchef Nicas Kjeldsen stolt.

– Andri er en utrolig god case for os. Han kom til fra IFK Norrköping, hvor han kæmpede med at få spilletid, men med den tillid, han er blevet vist her, er han blomstret helt vildt og er blevet en stor profil i 3F Superligaen. Vi har hele tiden vidst, at Andri havde så store kvaliteter, at han nok ikke var Lyngby Boldklub spiller særligt længe, så vi er stolte af at have forløst ham og nu sender ham videre til en stor klub som KAA Gent. Vi ønsker Andri alt det bedste fremover, og han vil naturligvis altid være velkommen på Lundtoftevej.

Andri Gudjohnsen nåede blot at spille i Lyngby Boldklub i én sæson, men med sin altid store arbejdsindsats og evne til at få netmaskerne på Lyngby Stadion til at blafre, nåede han alligevel at blive en utrolig populær skikkelse blandt fansene på Lundtoftevej.

Selv har Andri Gudjohnsen da også været glad og stolt over at repræsentere De Kongeblå, som fik ham til at føle sig som en del af en stor familie.

– Jeg har virkelig kun positive ting at sige om Lyngby Boldklub. Jeg vil se tilbage på mit år her med stor glæde, og jeg kommer da også til at savne mine holdkammerater, alle omkring klubben og ikke mindst fansene. Alle har fået mig til at føle mig som en del af en familie og noget, der er langt større end mig selv. Lyngby Boldklub vil altid stå som noget helt specielt for mig. Tak til alle, der har været med til at gøre mit år i klubben så specielt, og for at muliggøre, at jeg nu kan tage det her skridt i min karriere, slutter Andri Gudjohnsen.

Andri Gudjohnsen blev præsenteret af Sjölin.

Bliv medlem af De Små Vikinger PLUS

Nederlag til de svenske mestre

Se kampen mod Malmö FF her