Lyngby Boldklub henter Marc Muniesa på to-årig kontrakt

De Kongeblå har skrevet en 2-årig kontrakt med den tidligere Premier League-spiller, Marc Muniesa, som kommer til klubben på fri transfer.

Den kongeblå trup har fået en ny og yderst rutineret herre til de bagerste geledder på banen.

Marc Muniesa, der har en fortid i Premier League og i La Liga, har her til formiddag gennemgået sit lægetjek og sat sin signatur på en 2-årig kontrakt med Lyngby Boldklub.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over tilgangen, der ikke blot sikrer stor kvalitet, men også en spiller, som de mange unge og talentfulde Lyngby-spillere kan lære af.

– Vi er meget tilfredse og glade for at have tilknyttet Marc, som er en utrolig dygtig og velskolet spillet. Han kommer med en masse kvalitet, erfaring og ikke mindst professionalisme fra klubber i både Premier League og La Liga, og det kommer vi alle til at nyde godt af, siger Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Vi har haft et ønske om at øge konkurrencen i midterforsvaret, og det gør vi med Marc. Samtidig kan vores unge talenter lære en masse af ham, og han kan være med til at udvikle dem til at tage det næste skridt i deres udvikling. Det er ingen hemmelighed, at vi gerne havde set en spiller som Lucas Hey blive et år mere i klubben, så vi kunne have de næste talenter klar, men nu får vi i stedet en fantastisk lærermester for de talenter i Marc. Vi glæder os over, at Marc nu er kongeblå, og vi ser frem til at få ham i aktion.

Marc Muniesa har fået sin fodboldopdragelse på FC Barcelonas akademi, La Masia, og midterforsvareren nåede da også at få to kampe for FC Barcelonas førstehold.

I 2013 røg han til Stoke City i Premier League, hvor han opnåede kultstatus i løbet af sine fem år i klubben. Siden gik turen til La Liga, hvor han var med til at sikre Girona en 10. plads i 2017-2018-sæsonen.

I 2019 skiftede Marc Muniesa til Al-Arabi i Qatar, hvor han indtil for nyligt spillede indtil, at han blev frigivet og derfor nu kan hentes transferfrit til Kongens Lyngby.

Sideløbende med sin klubkarriere har Marc Muniesa repræsenteret de spanske U-landshold fra U16-U21.

Lyngby Boldklub virker som en familie

Marc Muniesa selv har prøvet lidt af hvert i sin karriere, men alligevel er han blevet begejstret over de første indtryk, som han har fået af Lyngby Boldklub.

– Jeg er rigtig glad for at have skrevet under med Lyngby Boldklub. Jeg har haft mange gode snakke med Freyr, og jeg har fået et fantastisk indtryk af klubben. Den minder mig meget om min tid i England, og klubben virker som en stor familie. Det glæder jeg mig meget til at være en del af, siger Marc Muniesa.

31-årige Marc Muniesa er skolet i FC Barcelona, og ikke overraskende, vil han da derfor også selv beskrive sig som en forsvarsspiller, der er glad for at have kuglen for fødderne.

– Jeg vil allerhelst lade mine præstationer på banen tale for mig, men hvis jeg skal beskrive mig selv som spiller, er jeg helt sikkert en forsvarsspiller, der godt kan lide at være på bolden. Jeg har set Lyngby Boldklub spille, og jeg synes, at klubbens måde at spille på matcher mig rigtig godt. Nu glæder jeg mig bare til at møde fansene og vise mig frem for dem inde på banen, slutter Muniesa.

Marc Muniesa får trøje nummer fem i Lyngby Boldklub.

Kom med bagom den store dag i Hvidovre

Rømer: Hold kæft en forløsning

Highlights: Gense sejren over Viborg FF her