Lyngby forlænger med Freyr Alexandersson

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med Freyr Alexandersson, som klubben ser være med til at løfte De Kongeblå på den lange bane. Den islandske cheftræner har derfor lavet en kontrakt med Lyngby frem til sommeren 2025.

Den nye aftale mellem cheftræneren og De Kongeblå skaber stor glæde i Lyngby Boldklub. Her er fodboldchef Nicas Kjeldsen både glad for perspektiverne her og nu, men også på den lange bane, hvor det har været vigtigt med kontinuitet på cheftrænerposten:

”Freyr har sammen med staben gjort et sindssygt godt stykke arbejde med holdet. Resultaterne er også fulgt med. Vi har fået knap 2 point i snit i første division, og vi er lige nu præcis hvor vi gerne vil være – i toppen af rækken med mulighed for selv at afgøre det. Vi har derudover set flere af vores egne spillere få chancen og få spilletid på førsteholdet undervejs, så alt i alt er vi meget glade for at fastholde Freyr i spidsen af førsteholdet” fortæller Nicas Kjeldsen.

I det forgangne år er Freyr også blevet en vigtig del af livet i klubben på Lundtoftevej, og Nicas Kjeldsen understreger i den henseende, at det i Lyngby Boldklub er lige så vigtigt at være god i dagligdagen som at være det når førsteholdet er i kamp:

”Freyrs trænerfaglighed og personlighed gør, at han i dagligdagen er blevet vigtig for huset. Han inspirerer både teamet omkring sig, spillerne på banen og de folk i klubben han samarbejder med. Vi kan mærke, at vi som klub er blevet dygtigere og udvikler os, ligesom Freyr udvikler sig af at være i vores miljø” fortæller Nicas Kjeldsen.

Alt i alt mener Nicas Kjeldsen, at klubben har fået præcis den cheftræner, man havde håbet på, da man ansatte Freyr Alexandersson sidste sommer. Derfor har målet denne gang været at få længde på cheftrænerkontrakten, så klubben kan fortsætte den positive udvikling:

”Vi synes det er enormt vigtigt, at vi denne gang får kontinuitet på cheftrænerposten. Vi har sammen med Freyr bygget et rigtig solidt udgangspunkt, som både vi og har udtrykt et klart ønske om at udvikle videre i fællesskab. Vi er som klub i gang med nogle af de mest spændende år i klubbens historie, og Freyr køber ind på vores projekt og at det er en maraton frem for en sprint. Derfor ser vi det som rigtig positivt over, at Freyr også på den lange bane skal være cheftræner i Lyngby, og vi er stolte over at være nået i mål med en lang forlængelse” fortæller Nicas Kjeldsen.

39-årige Freyr Alexandersson har i sin Lyngby-karriere hidtil stået i spidsen for klubben i 27 kampe – 15 sejre, 8 uafgjorte og 4 nederlag.

Læs cheftrænerens kommentar til den nye kontrakt ved at klikke her.