Kevin Tshiembe solgt til de danske mestre

Lyngby Boldklub har solgt forsvarsspilleren Kevin Tshiembe til Brøndby IF. Den 24-årige forsvarsspiller skifter til de danske mestre med øjeblikkelig virkning.

Kevin Tshiembe har netop færdiggjort sit syvende år som Lyngby-spiller, men selvom der ikke er tegn på nogen syv-års-krise, så er det helt efter planen, at den talentfulde forsvarsspiller nu sendes videre i karrieren. Tshiembe skifter til de danske mestre Brøndby IF, der har købt forsvarsspilleren fri af kontrakten med Lyngby Boldklub.

Talentchef Nicas Kjeldsen, der er en del af den sportslige ledelse, udtaler:

”Da vi forlængede kontrakten med Kevin i vinters, lagde vi en plan for fremtiden, der lød, at han skulle brænde banen af i forårets kampe, og så skulle vi i sammen finde den næste hylde til Kevin. Den plan har vi i fællesskab eksekveret, Kevin var en profil i Superligaen i foråret, og det er helt fortjent, at han nu kan tage næste skridt – endda til de danske mestre,” fortæller Nicas Kjeldsen, der har et par gode bud på, hvorfor Brøndby har valgt at satse på den 24-årige Tshiembe fra Tingbjerg:

”Kevin har en ekstrem fysik med sin duelstyrke, høje fart og springkraft. Han har fået sit gennembrud lidt sent i forhold til andre, men det sidste års tid har han lagt på hver eneste dag og sat et stort aftryk på holdet. I dag er han en fuldblods Superliga-forsvarer med et fortsat stort udviklingspotentiale, så vi forstår godt, at Brøndby har kigget Kevins vej,” fortæller Nicas Kjeldsen.

Med salget af Kevin Tshiembe har Lyngby Boldklub i transfervinduet nu solgt tre unge spillere – de to akademispillere Emil Kornvig og Kevin Tshiembe, samt unge Magnus Warming.

”Vores strategi er at bringe spillere igennem fra egne rækker, og vi er helt vildt stolte over det, vi er lykkedes med i transfervinduet indtil videre. Både i forhold til Kornvig og Kevin, men selvfølgelig også i forhold til salget af Warming, som viser, at vi også kan videreudvikle spillere fra andre akademier og få en god case for både spiller og klub. Så uden vi skal gentage os selv for meget, så synes vi, at vores strategi har fået endnu et rygstød,” lyder det fra Nicas Kjeldsen.

Kevin Tshiembe nåede 84 kampe og 2 scoringer for Lyngby Boldklub. Tidligere på året lavede vi et større portræt af den talentfulde forsvarsspiller – det kan du stadig nå at læse ved at klikke her: https://lyngby-boldklub.dk/2021/05/09/kevin-tshiembe-har-faaet-sit-gennembrud/