Tshiembe: “Lyngby er blevet min klub”

Kevin Tshiembe skifter efter syv år i Lyngby Boldklub den kongeblå trøje ud med Vestegnens gule, og midterstopperen håber på et gensyn med Lyngby næste sommer.

Kevin Tshiembe kom til Lyngby som 17-årig – akkurat som nu med et stort udviklingspotentiale og med beskrivelsen “usleben diamant” hængende på sig. Efter mange gode år på akademiet og i Lyngbys førsteholdstrup drager den 24-årige forsvarsspiller nu videre. Destinationen er Brøndby IF, der har købt spilleren ud af kontrakten med Lyngby. Og dermed venter næste step i karrieren.

”Det er et stort skifte for mig, men det var ikke sket uden den opbakning og støtte, jeg har fået gennem alt min tid i Lyngby. Jeg har udviklet mig meget det sidste år, og det skylder jeg staben og holdkammeraterne en stor tak for at have bidraget til,” siger Kevin Tshiembe, der forlængede i vinters, så der var mulighed for at lægge den rigtige udviklingsplan for både ham og klubben. Planen har nemlig hele tiden været, at sommeren skulle indbefatte en transfer for Tshiembe.

”Da jeg forlængede min aftale i vinters, lavede vi sammen en plan, og jeg er både glad for og stolt af, at vi lykkedes med at gøre mig klar til et skifte. Jeg kommer til at savne alle de gode mennesker og alt det kendte i Lyngby og ikke mindst vores loyale kongeblå fans, der altid har støttet mig,” siger han og slutter:

”Efter syv år i Lyngby er det jo min klub, og jeg kommer til at følge den tæt, og det er ingen hemmelighed, at jeg forventer, at vi ses i Superligaen næste sommer,” fortæller Kevin Tshiembe.

Kevin Tshiembe nåede i alt 80 kampe for Lyngby Boldklub. Han fik debut for De Kongeblå som 19-årig i en pokalkamp mod Frederiksværk tilbage i 2016.

Du kan lære meget mere om Kevin Tshiembe ved at klikke her.