Snævert nederlag i træningskamp mod Nykøbing FC

I sæsonopstartens anden træningskamp ventede modstand fra nyoprykkede Nykøbing FC.

I startopstillingen var der uofficiel debut til vores nyindkøb, Petur Knudsen, mens Frederik Ibsen fik chancen fra start i målet.

Kampen startede med et Lyngby-overtag, hvor De Kongeblå havde bolden det meste af tiden og gæsterne mest lurede på omstillinger.

Nyligt hjemvendte Magnus Westergaard var tæt på at give Lyngby føringen, da han efter et indlæg sendte en nedfaldsbold over målet.

Efter 23 min. blev en NFC-spiller sendt i dybden, men Thor Høholt fik bremset ham lidt for hårdt, og der blev derfor dømt frispark. Frisparket endte i klump af spillere, hvor den tidligere Lyngby-spiller Mads Carlson var hurtigst på bolden og sparkede den resolut i nettet.

Herfra gik det stærkt – kort efter bolden blev givet op igen, opsnappede gæsternes Nicolai Jessen bolden efter en Lyngby-fejl, hvilket satte en farlig kontra igang, som Sebastian Koch afsluttede på kølig vis. Han øgede dermed føringen, så den stod 2-0 til gæsterne.

Lyngby prøvede at sætte spillet op, men afleveringerne var uskarpe og løbene i dybden manglede. 1. halvleg sluttede derfor med en fortjent føring til gæsterne fra Nykøbing.

2. Halvleg med mere Kongeblå kvalitet

Trænerteamet foretog et par justeringer i pausen, hvilket bl.a. bragte vores yngste debutant nogensinde, Lauge Sandgrav på banen.

Spillet blev bedre for De Kongeblå, som nærmede sig gæsternes felt flere gange uden dog at blive helt farlige.

Pascal Gregor ville det dog anderledes, da han efter en dødbold var først på riposten og reducerede Nykøbings føring til 2-1.

Herefter bølgede spillet frem og tilbage – indtil veteranen Lars Pleidrup tog på dribletur, og da han nærmede sig det lille felt, sparkede han koldblodigt bolden i kassen.

Frederik Gytkjær og Justin Shaibu blev herefter skiftet på banen, og resten af kampen stod der Lyngby Boldklub på det meste. Adam Sørensen blev gang på gang sendt ned ad venstreflanken og sendte flere gode indlæg ind i feltet.
Gyt tog sig af et frispark tæt på feltet, som han flot sparkede på overlæggeren, desværre passerede bolden lige akkurat ikke stregen. Lyngby var tæt på ad flere omgange, men manglede den sidste skarphed.

Til sidst kastede overtaget, kampens sidste mål af sig. Adam Sørensen lagde et flot indlæg ind i banen, som Shaibu klogt hoppede over, hvilket gav Casper ‘Dani’ Winther en god skudmulighed. Danis første skud blev blokeret, men han sparkede sikkert bolden ind på returen.

Kampen endte dermed med et snævert nederlag på 3-2 til Nykøbing FC, som vi også indleder sæsonen i mod d. 25. juli på udebane i NordicBet Ligaen.

Næste træningskamp er på lørdag, hvor vi møder FC Helsingør, der blandt andet har Geertsen, Enghardt og Jeppe Kjær i truppen.

KØB SÆSONKORT TIL LYNGBY STADION

Startopstilling: