NY yngste Superliga-spiller i Lyngby Boldklubs 100-årige historie: Lauge Sandgrav

Lauge Sandgrav er 16 år, 8 måneder og 4 dage, og han er netop kommet på banen i Lyngbys hjemmekamp mod OB. Dermed slår han Gustav Mortensens rekord, der kom ind tidligere i kampen.

At Lauge Sandgrav bliver den yngste Lyngby-debutant nogensinde har i lang tid ligget i kortene. Lauge var nemlig med på bænken både mod FC Nordsjælland og Vejle i denne sæson, og det på baggrund af gode præstationer over længere tid, fortæller Carit Falch:

”Lauge har som U17-spiller allerede taget skridtet op på U19-holdet hvor han har præsteret rigtig godt på midtbanen – ligesom han har præsteret godt med reserveholdet, og når han regelmæssigt træner med 1.holdet,” fortæller han og fortsætter:

”Lauge er en kreativ spiller med stor X factor i hans evne til at læse spillet og gøre det uventede, og så er han god i afslutningsspillet. Lauge har et kæmpe talent som, hvis han sætter tingene rigtig sammen mentalt og fysisk, og tager de rigtige skridt i sin udvikling, kan det bringe ham op på øverste hylde,” afslutter cheftræneren inden kampen.

Lauge Sandgrav har spillet to seniorkampe for Lyngby – og er nu både den yngste spiller i vores 100-årige historie – både i Pokalturneringen og i Superligaen. Lauge Sandgrav har kontrakt med Lyngby indtil 31. december 2023.

Her kan I se videoen af Lauges debut i Pokalturneringen: