Mathias Hebo solgt til Cracovia

Lyngby Boldklub har solgt midtbanespilleren Mathias Hebo til den polske klub Cracovia.

Mathias Hebo var særligt i forårets kampe en profil for De Kongeblå, og endte sæsonen med 7 mål og 4 assists i 31 kampe. I alt har den 25-årige fanfavorit optrådt i Lyngby-trøjen præcis 100 gange i 1. division, Sydbank Pokalen, Europa League-kvalifikationen og 3F Superligaen.

Nu er fremtiden på plads, og turen går til Krakow i det sydlige Polen. Her venter en kontrakt med den polske traditionsklub Cracovia i den bedste række, – og det skifte har Hebo tjent op til ifølge adm. direktør Andreas Byder.

”Hebo har været en profil for os, og med hans præstationer i foråret er det kun naturligt, at både danske og udenlandske klubber har vist interesse for ham. Vi er endt med en rigtig god løsning, og får også en pæn transfer. Vi har jo som sådan ikke planlagt at sælge spillere dette vindue, men vi endte til sidst i et niveau, hvor vi ikke kunne sige nej. Og derfor er Hebo nu på vej videre.”

”Selvom vi græder med det ene øje, så smiler vi også med det andet, for vi under Hebo et udlandseventyr og muligheden for at prøve sig af i et nyt land og en ny kultur. Han er en klasse fyr og personlighed, som vi kommer til at savne i klubben. Men vi ved jo så heldigvis også, at hvis det går galt i Polen, så kommer han nok bare hjem igen,” griner Andreas Byder.

Mathias Hebo har – med undtagelse af en 1-årig afstikker til Vejle og Silkeborg – været i Lyngby siden sommeren 2017. I de 100 kampe er det blevet til 16 mål og 10 assists. I den forgangne sæson spillede Hebo samtlige kampe undtagen 2 fra start.

Mathias Hebo udtaler:

“Jeg har været lykkelig for min tid i Lyngby. Da jeg kom tilbage for to år siden, sad jeg fast i min karriere, og ingen klubber troede rigtig på mig. Men Lyngby hentede mig hjem og gav mig chancen for at blive en profil, og det er jeg så taknemmelig for. Jeg har så mange, jeg skal takke, for jeg har følt mig værdsat og nydt hvert et sekund. Jeg kommer til at følge klubben tæt fremover, for der blæser positive vinde over klubben, og jeg tror virkelig på projektet. Men at prøve mig selv af i udlandet, det er jo det, jeg har drømt om som knægt, da jeg løb omme i baghaven med min far og min storebror. Det er en stor mulighed, og den måtte jeg tage,” fortæller Mathias Hebo.

Læs hele afskedsinterviewet med Mathias Hebo ved at klikke her.

Hebos nye klub Cracovia sluttede som nr. 14 i den bedste polske række ’Ekstraklasa’, men har derudover en stolt historik med fem mesterskaber og en pokaltitel.

Lyngby Boldklub takker Mathias Hebo for indsatsen og ønsker held og lykke fremover!

Profilpartner for Hebo var Onboarding2Denmark.