Jakob Vadstrup får debut for Lyngby Boldklub som den 5. yngste nogensinde

Den 16. december 2020 vil altid være en stor dag for unge Jakob Vadstrup Larsen, der fik debut på Lyngby Boldklubs Superliga-mandskab. Det er ingen hemmelighed, at Lyngby Boldklub er en klub, der elsker at give unge spillere chancen på førsteholdet, og derfor er det kun endnu mere imponerende, at Vadstrup bliver Lyngbys 5. yngste spiller nogensinde i Sydbank Pokalen.

Den 17-årige Jakob Vadstrup har haft et vildt 2020. For efter nedlukningen af landet i foråret tog han hånden i farsen, og startede på et ambitiøst styrketræningsprogram. Det gav imidlertid pote, for han kom tilbage efter sommerferien med fysisk overskud, og han sad tungt på positionen som venstreback på Lyngbys succesfulde U19-hold – også selvom han er førsteårs U19-spiller.
Også Lyngbys talentchef, Nicas Kjeldsen, er imponeret over den unge venstreback:
“Jakob er en prima-case på en spiller der har evnet at holde fokus, og arbejde stenhårdt både i medgang og modgang. For begge dele har været der! Den indstilling betaler sig, og derfor er det så fortjent at han fik denne belønning i går. Jeg er dog også sikker på, at han ikke stiller sig tilfreds med dette delmål, og at det er en Jakob, der giver den et gear mere næste år!”, fortæller han oven på debut-kampen mod et af Superligaens tophold, SønderjyskE.
Jakob Vadstrup kom ind i pausen og fik 75 minutter, da kampen gik i forlænget spilletid. SønderjyskE vandt kampen med 2-1 efter de scorede sent i den forlængede spilletid.
Lauge Sandgrav fik også debut i gårsdagens kamp mod SønderjyskE, og han blev dermed den yngste spiller nogensinde i Lyngbys snart 100-årige historie.