Sikker Lyngby-sejr da Hvidovre IF blev nedlagt

Modstander: Hvidovre IF
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 13:00 – D. 22 august

Lørdag eftermiddag skulle De Kongeblå igen i aktion, da Hvidovre IF gæstede Lyngby Stadion til opstartens anden træningskamp. Her ventede der 90′ minutter, hvor mange spillere kom i aktion for at finpudse formen frem imod sæsonstarten d.13 september hjemme imod AaB. Kampen endte med en sikker Lyngby-sejr, hvor André Riel, Emil Nielsen og Gustav Marcussen kom på tavlen for De Kongeblå!

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Riel-kasse da Lyngby tog føringen i tæt halvleg
Kampen startede med Lyngby-holdet på bolden, hvor Hvidovre efter 10′ minutter kom bedre med i opgøret og fik truet Lyngby-defensiven med et par farlige stikninger i dybden. Lyngby kom frem til kampens første chance, efter Magnus Warming og Kasper Jørgensen kombinerede i højresiden og fandt Mathias Hebo centralt, men Hebo fik sit forsøg blokeret af Stenderup, der spillede en god halvleg. 21′ minutter inde i opgøret fik Andre Riel sin første mulighed, da venstrekanten var trukket ind i banen, tæmmede kuglen med brystet og fik sendt en god helflugter afsted imod Hvidovre-målet dog få centimeter fra målet og tæt på en kopi af angriberens mål imod OB sidste sæson.

Gæsterne kom bedre med hen imod slutningen af anden halvleg, hvor den tidligere Lyngby-profil Kim Aabech dikterede Hvidovre-spillet fra den centrale midtbane. Kasper Jørgensen fik efter 33′ minutter sat Magnus Westergaard op, og Lyngby-talentet drev bolden frem til feltet og fik sendt et hårdt forsøg kort over Hvidovre-målet. 37′ minutter inde i kampen kom Frederik Gytkjær til baglinjen, og fandt Andre Riel på bagstolpen, som kunne bringe De Kongeblå i front med 1-0, som også var resultatet ved pausen.

Lyngby dominerede og sikrede 3-0 sejren i anden halvleg
Anden halvleg stod på en masse udskiftninger for Lyngby-holdet, hvor gæsterne allerede efter 47′ minutter fik testet Frederik Schram i Lyngby-målet. Gustav Marcussen stod for den første kongeblå chance i anden halvleg, da offensiv-spilleren driblede forbi to mand og fik testet HIF-målmanden fra kanten af feltet. Herefter kom der yderligere tre udskiftninger fra Lyngby-holdet, da unge Filip Panjeskovic, Willads Delvin og Ertugrul Teksen kom på banen til den sidste halve time.

65′ minutter inde i anden halvleg stak Emil Nielsen af på højrekanten, og med et fladt indlæg fandt han Ertugrul Teksen på bagerste stolpe, som lige akkurat ikke kunne dirigere bolden i mål. Kun få minutter efter var Teksen igen på spil foran Hvidovre-målet, hvor angriberen fik afsluttet  og kun en god redning fra HIF-målmanden var i vejen fra en 2-0 føring. Det var Lyngby som sad på spillet igennem anden halvleg, og Gustav Marcussen var tæt på at score til 2-0 efter et godt kontra angreb. Med 15′ minutter igen fik Willads Delvin tilkæmpet sig et straffespark, som Emil Nielsen sikkert omsatte til en kongeblå 2-0 scoring! I kampens sidste minutter øgede Gustav Marcussen den kongeblå-føring, da han efter flot forarbejde fra Ertugrul Teksen udbyggede føringen til 3-0, hvilket også blev kampens resultat.

Bliv skoleklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 3-0 Hvidovre IF

Målscorer:
1-0, André Riel/ LBK 37′
2-0, Emil Nielsen / LBK 75′
3-0, Gustav Marcussen / LBK 86′

Startopstilling:
Frederik Schram – Kasper Jørgensen, Pascal Gregor, Frederik Winther, Patrick Da Silva – Emil Kornvig, Magnus Westergaard, Mathias Hebo – Magnus Warming, Frederik Gytkjær, André Riel

Bænken: Oskar Snorre, Kasper Enghardt(Ind 35′), Lasse Fosgaard(Ind 45′), Emil Nielsen(Ind 45′), Gustav Marcussen(Ind 45′), Kevin Tshiembe(Ind 45′), Filip Panjeskovic(Ind 60′), Willads Delvin(Ind 60′) & Ertugrul Teksen (Ind 60′)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk