Kongeblå sejr over HIK i første testkamp

Modstander: Hellerup IK
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 13:00 – D. 15 august

Efter en forkortet sommerpause var det efter en uges tid på træningsbanen, igen tid til fodbold på Lyngby Stadion. Her gæstede det lokale 2. Divisions-mandskab fra HIK, i en varm sommerkamp med mange mål, udskiftninger og indlagte vandpauser. Der var uofficiel debut til Mohammed Fazal og Christian Greko Jakobsen, imens Magnus Westergaard, Ertugrul Teksen, Gustav Marcussen og Frederik Gytkjær kom på tavlen for Lyngby-holdet. Dermed var opstartssæsonen skudt igang med en sejr, i et målrigt opgør hjemme på Lyngby Stadion.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

De Kongeblå dominerede første halvleg
Træningskampen var knap nok sparket igang, før første scoring allerede faldt efter 2′ minutter da Magnus Westergaard headede Lyngby i front til 1-0. Herefter satte Lyngby-holdet sig på opgøret, og dominerede HIK med stor andel boldbesiddelse og skabte farlige chancer på samlebånd. En af dem udnyttede Ertugrul Teksen efter 10′ minutter, da offensiv-spilleren sikkert scorede til 2-0. Det veloplagte Lyngby-hold fortsatte presset på HIK, hvor endnu en scoring faldt halvvejs inde i første halvleg, da Gustav Marcussen sendte kuglen i mål til 3-0 efter bare 25′ minutter efter et godt Lyngby-angreb. Christian Nielsens tropper viste generelt gennem første halvleg gode takter, hvor dagens modstander fra 2. Division havde store defensive problemer. HIK  reducere til 3-1 kort inden pausen.

Gytkjær på tavlen i tæt anden halvleg
Efter mange udskiftninger i halvlegen, hvor alle på bænken kom på banen, kom HIK bedre med i opgøret. Unge Mohammed Fazal der er aktuel på U-landsholdene, fik chancen fra halvlegens start samt Christian Grekom Jakobsen fik sine første uofficielle minutter for De Kongeblå. Oskar Snorre var tilbage i Lyngby-målet og havde allerede fra halvlegens start flere gode redninger. Frederik Gytkjær scorede halvlegens første mål, da Lyngby-profilen gjorde det til 4-1. Herefter begyndte HIK at komme tilbage i kampen, da gæsterne fra Hellerup fik scoret til 4-2 og 4-3 midtvejs igennem anden halvleg. Herefter fortsatte HIK med at spille lige op med Lyngby-mandskabet, hvor der ikke faldt flere scoringer i kampen, som dermed endte med en 4-3 sejr!

Bliv skoleklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 4-3 HIK

Målscorer:
1-0, Magnus Westergaard/ LBK 2′
2-0, Ertugrul Teksen / LBK 10′
3-0, Gustav Marcussen / LBK 25′
3-1, / HIK 32′
4-1, Frederik Gytkjær / LBK 62′
4-2, / HIK 68”
4-3, / HIK 73′

Startopstilling:
Frederik Schram – Patrick Da Silva, Nicolai Geertsen, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen – Emil Kornvig, Kasper Enghardt, Magnus Westergaard – Gustav Marcussen, Andre Riel, Ertugrul Teksen

Bænk: Oskar Snorre, Lasse Fosgaard, Frederik Winther, Pascal Gregor, Mathias Hebo, Christian Greko Jakobsen, Frederik Gytkjær, Magnus Warming, Mohammed Fazal & Thor Høholt

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk