Lyngby Boldklub sikrede sig overlevelse og Superliga i 20/21!

Modstander: Hobro IK
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 19:00 – D. 20 juli

Mandag aften var det tid til årets sidste kamp, da De Kongeblå skulle forsvare 2-1-føringen fra første opgør. Her ventede et udsolgt Lyngby Stadion, hvor Jesper Christjansen fik blomster og en stor hyldest, da midtbane-motoren spillede sin sidste kamp i Lyngby-trøjen. Rezan Corlu modtag ‘Årets Spiller’-pokalen, hvor også vores nummer 10 spillede sin sidst kamp i denne omgang for De Kongeblå. Dermed var der lagt op til et brag af en kamp, hvor statussen som Superliga-hold for næste sæson var på spil.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Flot Hebo-kasse og 1-1 efter første halvleg
Kampen startede med Hobro på bolden, hvor gæsterne kom igennem til kampens første mulighed, og forsøget blev blokeret af det kongeblå-forsvar. Dermed var kampen skudt igang, hvor der ikke gik lang tid før, Hobro bragte sig i front efter et selvmål. Herefter var det gæsterne, der satte sig kampen, hvor Hobro fik tilkæmpet sig flere farlige dødbolde omkring Lyngby-feltet. Det stoppede dog De Kongeblå efter 22′ minutter, hvor Lyngbys første chancen tilfaldt Mathias Hebo. Her bragede Hebo kuglen op i målhjørnet fra kanten af feltet til stort jubelbrøl fra tribunerne, og dermed var der udlignet til 1-1 på Lyngby Stadion! Kun få minutter efter var Rezan Corlu tæt på at bringe De Kongeblå i front, hvor skuddet kun manglede få centimer fra at gå i mål. Med 10′ minutter til pause ramte Hobro stolpen, og bolden sprang ud i spil igen til stor lettelse for alle kongeblå på Lyngby Stadion. Hobro var henimod pausen igen farlige på dødbolde, hvor Lyngby-forsvaret måtte på arbejde ved flere lejligheder. Dermed kunne de to hold gå til pause med stillingen 1-1 efter 45′ spændende minutter.

Corlu mål og fighter indstats sikrede endnu en sæson i Superligaen!
Lyngby-holdet kom godt ud til anden halvleg, hvor Gustav Marcussen i halvlegens indledning viste god teknik og i kombination med Corlu fik skabte et par gode kongeblå muligheder, dog uden fuld gevinst. Hobro havde efter 55′ minutter en gylden mulighed for at bringe sig front med et skud, der gik få centimer ved siden af Lyngby-målet. Herefter bød kampen ikke på de store muligheder til nogen af mandskaberne, inden Lyngby foretog en dobbelt udskiftning i det 62′ minut, hvor Jesper Christjansen og Magnus Warming kom på banen. Selvsamme Warming havde sit første forsøg efter bare et minut på banen, der dog desværre gik over mål. Efter 69′ minutter tog Corlu sagen i egen hånd, hvor offensiv-profilen driblede igennem hele Hobro-forsvaret og scorede til 2-1 for Lyngby Boldklub til kæmpe jubel på Lyngby Stadion! Herefter gik der ikke længe før Hobro fik reduceret til 2-2, på mål af Edgar Babayan efter 76′ minutter. Hermed ventede en spændende afslutning på kampen, hvor kun et enkelt mål skilte de to hold ad. Presset på Lyngby-holdet var massivt imod kampens slutningen, hvor Hobro satte sig på opgøret og pressede på for en scoring hvor Lyngby-målmanden Thomas Mikkelsen i flere omgange måtte redde De Kongeblå. Dermed endte kampen 2-2 og Lyngby Boldklub sikrede sig endnu en sæson i Superliga!

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 2-2 Hobro IK

Målscorer:
0-1, Selvmål/ HIK 8′
1-1, Mathias Hebo / LBK 22′
2-1, Rezan Corlu / LBK 69′
2-2, Edgar Babayan / HIK 76′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard, Lasse Nielsen, Frederik Winther, Patrick Da Silva – Kasper Enghardt, Martin Ørnskov – Gustav Marcussen, Mathias Hebo, Rezan Corlu – Frederik Gytkjær

Bænken: Frederik Schram, Jesper Christjansen (Ind 62′ –> Mathias Hebo), Andre Riel (Ind –> 85′ Frederik Gytkjær), Nicolai Geertsen (Ind –> 75′ Lasse Fosgaard), Emil Nielsen, Magnus Warming (Ind 62′ –> Gustav Marcussen), Kasper Jørgensen & Pascal Gregor (Ind –> 85′ Pascal Gregor)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk