Lyngby lavede stærkt comeback til 2-1-sejr

Modstander: Hobro IK
Spillested: DS Arena
Tid & dato: Kl. 19:00 – D. 13. juli

Mandag aften gjaldt det første playoff-opgør mod Hobro, og Lyngby-drenge var draget vestpå til DS Arena, hvor slaget skulle slå. Lyngby kom til opgøret uden sejrens sødme i en god rum tid, men det skulle De Kongeblå få lavet om på, da de lavede et flot comeback i anden halvleg og sikrede et godt udgangspunkt for returen.

Læs dagens kampreferat her

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Hobro foran efter god Lyngby-halvleg
De Kongeblå startede godt, hvor Frederik Gytkjær fik trykket af fra distancen efter to minutter, men Jesper Rask klarede i Hobro-målet. Herefter satte hjemmeholdet sig på, og de havde adskillige dødbolde i streg, hvor de også gav sig riiigtig god tid. Desværre gav det pote. Imed Louati dukkede op på forreste stolpe, og han kunne heade de gulblusede foran. Lyngby spillede sig bedre med i opgøret, som halvlegen skred frem, og godt halvvejs havde Rezan Corlu et fint forsøg på frispark, som dog gik over mål. Hobro var meget farlige på indlæg og dødbolde, og Rasmus Minor var tæt på at gøre det onde mod sin tidligere klub, da Edgar Babayan fandt ham i feltet, men Thomas Mikkelsen diskede op med en flot redning. Lige før pauseteen havde Mathias Hebo et forsøg fra kanten af feltet efter godt forarbejde af Patrick da Silva, men hans forsøg sad lige på Rask. Der blev ikke scoret mere i 1. halvleg, og dermed førte Hobro 1-0.

Lyngby vendte det hele på hovedet i 2. halvleg
Lyngby kom rigtig godt ud pausen, og de kongeblå drenge blev også belønnet efter ti minutter af 2.halvleg. Gytkjær fandt Corlu, der tog et par fikse træk og bragede til læderet. Skuddet blev rettet af, og det snød Rask i målet, og så stod den 1-1! Lyngby fortsatte overtaget efter målet, og en Gustav Marcussen i hopla fandt Hebo midt for feltet, hvor han skød fra distancen, men desværre over kassen. Med godt 15 minutter igen lagde Kasper Enghardt et knivskarpt indlæg, som ‘Gus’ kom først på, og der var ikke mange centimeter, der skilte ham fra et føringsmål.

De Kongeblå var bundsolide i anden halvleg, og spillede som en enhed, der ville vinde og tage sejren med hjem til de kongeblå fans. Med små ti minutter igen havde Martin Ørnskov et frækt vip til Gytkjær, der plaffede mod kassen tæt på mål, men Rask fik pareret. Lyngby pressede på mod slutningen for at tage sejren, og en godt fightende og spillende Corlu brød bolden højt på banen, så Gytkjær var fri mod mål. Han svigtede ikke og placerede bolden i det lange hjørne, og så kunne Lyngby-holdet løbe i ekstase ud mod sidelinjen. Hobro-spøgelset fra sidste kamp lå i luften mod slutningen, men Lyngby-holdet så bumstærke ud og afviste alle tilnærmelser. Derfor endte de også med at trække sig sejrsrigt ud af opgøret med 2-1. Nu venter returopgøret mandag d. 20. juli kl. 19:00 på Lyngby Stadion.

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Hobro IK 1-2 Lyngby Boldklub

Målscorer:
1-0, Imed Louati / HOB 11′
1-1, Rezan Corlu / LBK 55′
1-2, Frederik Gytkjær / LBK 87′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard (Gregor, ind 74′), Lasse Nielsen, Kasper Enghardt, Frederik Winther, Patrick da Silva – Martin Ørnskov, Mathias Hebo (Jesper Christjansen, ind 85′), Rezan Corlu (Nicolai Geertsen, ind 90′) – Frederik Gytkjær (André Riel, ind 90′), Gustav Marcussen (Emil Nielsen, ind 74′)

Bænken: Frederik Schram, Jesper Christjansen, Andre Riel, Nicolai Geertsen, Emil Nielsen, Magnus Warming og Pascal Gregor.

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.