Skarpe Silkeborg vandt 2-0

Modstander: Silkeborg IF
Spillested: Jysk Park
Tid & dato: Kl. 14:30 – D. 4. julii

Endnu en gang skulle Christian Nielsens tropper på jagt efter tre point, og der ventede en svær opgave mod et Silkeborg-hold, som efter corona-pause havde været godt spillende, der også i dagens opgør viste sig at være skarpest af de to hold.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Chancefattig og målløs første halvleg
De Kongeblå kom bedst fra start, da Rezan Corlu var tæt på efter to min, men hans forsøg blev rettet af til hjørne. Herefter blev det en åben affære, hvor begge hold forsøgte, men det var også to hold, der forsvarede sig godt. Første Silkeborg-chance kom efter 18 minutter, da Vegard Moberg kom fri igennem, og Kasper Jørgensen fik presset ham så meget, at han skød ved siden af. Halvlegens største tilfaldt Junior Brumado, der blev fri i feltet efter en løbeduel, og heldigvis for Lyngby-holdet fik Thomas Mikkelsen presset ham til at overplacere sin afslutning ved siden af mål. Kort inden pausen havde Lyngby-mandskabet tog chance. Første var Frederik Gytkjær, der dukkede op på bagstolpen efter et hjørnespark, men han headede forbi mål. Lige inden pausefløjt var det så Patrick da Silva, der afsluttede fra distancen, men han skød over mål, og så kunne de to hold gå til pause med 0-0.

Silkeborg var skarpest i anden halvleg
Hjemmeholdet fik den bedste start på anden halvleg, og de fik hugget et par gange mod Mikkelsen, som dog havde helt styr på det i Lyngby-målet. Silkeborg lagde et godt pres i starten, men godt ti minutter inde i anden halvleg var Mathias Hebo tæt på. Kasper Jørgensen lagde den til rette for midtbanedynamoen, der hakkede til læderet, men en Silkeborg-mand kom i vejen i sidste sekund. Desværre var det Silkeborg, der fik puttet bolden først i kassen. Et indlæg nåede helt til bagerste stolpe, og her var Nikolai Vallys, der kunne sætte foden på 1-0-scoringen. Det vækkede Lyngby-holdet, og de pressede på efter scoringen, og Frederik Gytkjær fik skudt fra kanten af feltet, men lige forbi mål. Kort efter havde Silkeborg en meget farlig omstilling, hvor Jeppe Okkels faktisk fik rundet Mikkelsen, og Kasper Enghardt måtte redde på stregen.

Lyngby fortsatte imidlertid, og efter 73 min havde De Kongeblå en stor dobbeltchance. Først afsluttede Ertugrul Teksen mod det lange hjørne, og Rafael Romo måtte diske op med en stor redning. På returen plaffede Gustav Marcussen til kuglen, men forsøget blev reddet på stregen. Og selvom det var Lyngby, der var bedst spillende, så gjorde Silkeborg det til 2-0. Nicolai Vallys var først over en returbold, og han skød det vakst i kassen til 2-0. Lyngby forsøgte og forsøgte, men bolden ville ikke ind. Magnus Westergaard sendte et indlæg indover, som nåede Geertsen, der fik afsluttet med venstreskøjten, men endnu en gang blev den blokeret tæt under mål. Kort efter havde Gus’ et godt forsøg, men Romo reddede i Silkeborg-målet. Da der ikke blev scoret mere, endte hjemmeholdet med at vinde 2-0.

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Silkeborg IF 2-0 Lyngby Boldklub

Målscorer:
1-0, Nicolai Vallys  / SIF 60′
2-0, Nicolai Vallys  / SIF 79′

Kort:
Junior Brumado, SIF, gult 29′
Mark Brink, SIF, gult 52′
Kasper Jørgensen, LBK, gult 82′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Frederik Winther, Kasper Enghardt, Pascal Gregor (ud 63′), Kasper Jørgensen – Martin Ørnskov (ud 72′), Mathias Hebo (ud 72′) – Rezan Corlu – Magnus Warming (ud 72′), Frederik Gytkjær (ud 80′).

Bænken: Frederik Schram, Lasse Nielsen (ind 80′), Gustav Marcussen (ind 63′), Nicolai Geertsen (ind 72′), Emil Nielsen, Magnus Westergaard (ind 72′) og Ertugrul Teksen (ind 72′).

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.