Optakt & trup: Silkeborg venter i slutspillets sidste udekamp

Kampstart: Kl. 14:30 – D. 4/7, 2020
TV: TV3 Sport & Viaplay
Entré:
– Kampen bliver spillet med begrænsede antal tilskuere, hvoraf ingen pladser er tildelt udeholdet

Med to kampe tilbage i slutspillet har De Kongeblå for alvor brug for point, når holdet på udebane møder Silkeborg IF denne weekend. Her venter et SIF-mandskab, der allerede er rykket ud af 3F-Superligaen. Dermed har værterne ikke noget på spil i tabellen, men kan spille frit og forsøge at vinde i deres sidste Superliga-kamp på Jysk Park i 2020, hvor Lyngby-holdet har brug for alle tre point for at holde liv i drømmen om overlevelse samt undgå nedrykningsplayoff-kampene. Vi håber på stor støtte til drengene hjemmefra, hvor kampen vises på TV3 Sport samt Viaplay!

EKSTRA INFO OMKRING KOMMENDE HJEMMEKAMP MOD SØNDERJYSKE
Mandag morgen ved vi den præcise kapacitet til kampen mod SønderjyskE, da vi får svar fra vores ansøgning hos Rigspolitiet  – Sæsonkortholdere vil få information i løbet af mandag formiddag/middag, hvor de vil have 24 timers fortrinsret til billetter. Herefter vil de resterende billetter gå i løssalg.

Aktuel stilling før weekendens runde:

1. OB                         42 point  (Superliga 20/21 + Europa League playoff vs nummer et fra den anden pulje)
  2. Sønderjyske          36 point  (Superliga 20/21)
  3. Lyngby Boldklub 33 point (Nedrykningsplayoff vs nummer tre fra den anden pulje)
  4. Silkeborg IF.          20 point  (Direkte nedrykning)

Truppen til kampen:
31. Thomas Mikkelsen
28. Frederik Schram
2. Kasper Enghardt
3. Lasse Nielsen
4. Patrick da Silva
5. Martin Ørnskov
6. Frederik Winther
8. Gustav Marcussen
10. Rezan Corlu
14. Nicolai Geertsen
19. Magnus Warming
20. Kasper Jørgensen
21. Mathias Hebo
22. Magnus Westergaard
23. Pascal Gregor
26. Frederik Gytkjær
27. Ertugul Teksen
30. Marcel Rømer

Rundens modstander: Silkeborg IF
Denne weekends modstander fra Silkeborg IF har til trods for den allerede sikrede nedrykningsbillet spillet en god omgang offensiv fodbold i anden halvdel af sæsonen. Her er det blandt andet blevet til point imod FC København samt en flot 6-0 sejr hjemme over OB for få runder siden. Holdet er allerede begyndt at sælge ud af deres talentfulde unge spillere, hvor anfører Mads Emil Madsen er blevet  solgt til LASK i Østrig. Derfor skal det ikke betyde, at spillerne for Silkeborg ikke har noget at spille for, da mange i truppen har potentiale og dermed stadig kan vise sig frem for cheftræner Kent Nielsen samt fodboldverdenen, inden transfervinduet for alvor begynder efter sæsonen.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Information & Adgangsforhold – Fans af Lyngby Boldklub
–  Kampen spilles begrænsede antal tilskuere
– Ingen billetter til udebanefans