Nederlag i Odense efter pauseføring

Modstander: OB
Spillested: Nature Energy Park
Tid & dato: Kl. 19:00 – D. 29. juni

Der ventede et spændende opgør for De Kongeblå, der var draget vest på – Helt præcist Odense og Nature Energy Park. Her var modstanderen OB, som der skulle kæmpes om revanche imod for sidste uges kamp, og Christian Nielsens tropper var klar fra start.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Enghardt-kasse sikrede 1-0-føring
Lyngby var aggressive fra start, men det var hjemmeholdet, der havde første forsøg. Jens Thomassen kombinerede med gode 1-2-afleveringer og skød så mod mål, men forbi stolpen. Lyngby var imidlertid også farlige. Rezan Corlu blev sendt afsted i en omstilling, hvor han ventede og ventede, mens hans holdkammerater tog gode løb. Det gjorde, han blev fri til sidst og hakkede mod kassen, men lige forbi den ene opstander. Det var mest på omstillinger, at chancerne kom, og lidt over halvvejs i første halvleg havde Mads Frøkjær halvlegens største chance. Han drev bolden frem og nåede til feltet, hvor han skød den på stolpen og heldigvis ud igen. Tæt på! Men det var heldigvis de helt rigtige, der kom foran! En nedfaldsbold landede hos Frederik Gytkjær og Kasper Enghardt, og Gytkjær lod den med største selvfølgelighed være til Enghardt, der huggede mod mål. Bolden blev rettet af, og så lå den i kassen til Lyngby-føring!! Kort efter var der en lignende situation, og denne gang faldt bolden for Mathias Hebo, hvis afslutning desværre endte over mål Tæt på! Der blev ikke scoret mere i første halvleg, og dermed kunne De Kongeblå gå til pause med 1-0.

Rødt kort ændrede kampen i anden halvleg
Det var et hidsigt OB-hold, der kom ud efter pausen, hvilket lagde et tungt pres på de rødblusede fra Lyngby. De kæmpede dog bravt, og de fik afvist gang på gang. Desværre kom dommeren i fokus efter godt et kvarter af anden halvleg. Han mente Kevin Tshiembe nedlagde en OB-mand i feltet, og det fik han til dobbeltstraf – Både straffe og rødt kort. Det skulle Sander Svendsen sparke, og han udlignede til 1-1. Herefter pressede hjemmeholdet meget på, og Lyngby-drengene kæmpede heroisk med alt, de havde. Desværre holdt det ikke for De Kongeblå, da Mads Frøkjær kunne score til 2-1 med syv minutter igen efter lidt klumpspil. Herefter kastede Lyngby alt frem, og derfor kunne Jebali også score i et tomt mål i overtiden. Derfor måtte Christian Nielsens tropper rejse hjem fra Fyn uden point.

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

OB 3-1 Lyngby Boldklub

Målscorer:
0-1, Kasper Enghardt / LBK 36′
1-1, Sander Svendsen / OB 58′ (straffe)
2-1 Mads Frøkjær / OB 83′
3-1 I. Jebali / OB 93′

Kort:
Frederik Gytkjær, LBK, gult 16′
Moses Opondo, OB, gult 20′
Pascal Gregor, LBK, gult 26′
Kevin Tshiembe, LBK, rødt 58′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Frederik Winther, Pascal Gregor, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen (ud 78′) – Kasper Enghardt, Mathias Hebo (ud 78′) – Rezan Corlu (ud 63′) – Magnus Warming (ud 56′), Frederik Gytkjær (ud 56′).

Bænken: Frederik Schram, Lasse Nielsen (ind 78′), Martin Ørnskov (ind 78′), Gustav Marcussen (ind 56′), Magnus Westergaard (ind 56′), Ertugrul Teksen og Marcel Rømer (ind 63′).

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.