Nederlag mod godt spillende OB-hold

Modstander: OB
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 19:00 – D. 22. juni

Det begynder at spidse til i vores slutspilspulje, hvor OB idag gæstede Lyngby Stadion til kamp i 3F-Superligaen. Her ventede et Lyngby Stadion med et begrænset antal tilskuere, hvor der over hele stadion var tildelt pladser med god afstand til hindanden. Dermed var der lagt op til et spændende opgør i vores slutspilspulje, hvor de fremmødte fans kunne se Rezan Corlu bringe De Kongeblå i front. Desværre endte det ikke som ønsket for Lyngby-mandskabet, og nu venter revanche næste mandag imod OB på udebane.
Vi takker for den gode støtte fra vores fans på stadion, som vi håber at se igen d. 8. juli imod Sønderjyske til næste hjemmekamp.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Flot Corlu-kasse i tæt første halvleg
Første halvleg startede med De Kongeblå på bolden, hvor Lyngby-mandskabet noterede dig for kampens første chance da Gustav Marcussen fik afsluttet fra kanten af feltet. Dermed var opgøret skudt igang, hvor det blev spillet i højt tempo i kampens første 10 minutter. Netop minuttet efter driblede Corlu på kanten af OB’s felt, og sendte med et fladt spark kuglen i mål til en 1-0 føring tidligt i opgøret. Herefter faldt der mere ro på kampen, hvor specielt den unge Lyngby-stopper Frederik Winther fik ryddet samtlige bolde op. Lyngbystod efter føring godt defensivt, og havde godt kontrol over kampen midtvejs igennem første halvleg af den spændende opgør i slutspilspuljen. Corlu var tæt på at øge føringen efter 31′ minutter, da offensivspilleren fik afsluttet fra kanten af feltet kort forbi fjerneste stolpe. Desværre sluttede halvlegen af med en OB-scoring, da Troels Kløve udlignede med få minutter til pause. Dermed kunne de to mandskaber gå i omklædningsrummet med resultatet 1-1 efter 45′ minutter.

OBs Sander Svendsen straffede De Kongeblå i anden halvleg
Efter en velfortjent pause til de to mandskaber var det OB der havde anden halvlegs første mulighed fra et frispark på kanten af Lyngby-feltet. Her var OB’s Sander Svendsen tæt på at score, da forsøget gik få centimeter ved siden af Lyngby-målet. OB bragte sig i front efter 58′ minutter, da Svendsen bragte OB i front med 1-2. Dermed var presset på De Kongeblå, som var tvunget frem resten af anden halvleg for at jagte point i opgøret. Lyngby træner Christian Nielsen foretog en tribbel-udskiftning i det 67′ minut, hvor der for alvor blev sat offensive folk på banen i form af Andre Riel og Magnus Warming. Herefter kom De Kongeblå bedre med i kampen og fik presset OB’s forsvar ned flere gange. Specielt Corlu var i hopla til dagens kamp, hvor han i flere omgange drev gæk med OB’s forsvar som desværre havde en velspillende Oliver Christensen på mål. Selv samme Christensen diskede op med en verdensklasse redning i overtiden, da han sikrede OB sejren på 1-2.

Bliv sommerklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Find Lyngby Shoppen her!

Lyngby Boldklub 1-2 OB

Målscorer:
1-0, Rezan Corlu / LBK 11′
1-1, Troels Kløve / OB 41′
1-2, Sander Svendsen / OB 58′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Patrick Da Silva, Frederik Winther, Nicolai Geertsen, Pascal Gregor, Magnus Westergaard – Marcel Rømer, Mathias Hebo – Rezan Corlu – Gustav Marcussen, Emil Nielsen

Bænken: Frederik Schram, Kasper Enghardt (Ind 67′ –> Marcel Rømer), Martin Ørnskov (Ind 73′ –> Emil Nielsen), Andre Riel (Ind 67′ –> Gustav Marcussen), Kevin Tshiembe, Magnus Warming (Ind 67′ –> Nicolai Geertsen) & Kasper Jørgensen (Ind 45′ –> Magnus Westergaard)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.