Warming på tavlen i lunkent Superliga-comeback

Modstander: FC København
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 18:00 – D. 1. juni

Mandag aften var det igen tid til Superliga-fodbold, da mestrene fra FC København gæstede Lyngby Stadion på årets første sommerdag. Her var det et Lyngby Stadion uden tilskuere, der ventede spillerne, i det første opgør efter genopstarten af landets bedste fodboldrække. Kampen endte desværre med et 1-4 nederlag, hvor Lyngby Boldklub viste fine takter i anden halvleg, og Magnus Warming noterede sig for sin første scoring i kongeblåt.

KØB DIN NYE LYNGBY-TRØJE HER!

De Kongeblå nede 0-1 efter flot København-kasse
Kampen startede med FC København på bolden, hvor holdet forsøgte at holde boldbesiddelsen og forsøgte flere gange at sende hurtige Mohammed Daramy afsted i dybden. Lyngby defensiven startede kampen solidt ud, og fik clearet flere farlige FCK indlæg på fineste vis, hvor anfører Nicolai Geertsen viste sin klasse i duelspillet. Efter 25′ minutter kom Lyngby-holdet bedre med i kampen offensivt, hvor Marcel Rømer noterede sig for De Kongeblås første chance med et kvalificeret forsøg fra distancen.

FCK svarede igen efter 33′ minutter, hvor Rasmus Falk blev spillet fri i feltet og udplacerede Thomas Mikkelsen i målet til stillingen 0-1. Efter føringsmålet faldt kampen i tempo, hvor flere spilstop med spiller-behandliger var med til sænke tempoet. Frederik Winther afværgede flere farlige FCK angreb, hvor Lyngby-talentet viste prøver på sin hurtighed og løb FCK-angriberne op og fik generobret kuglen til Lyngby. De to hold gik til pause med stilligen 0-1 efter en halvleg med chancer til begge mandskaber.

Warming på tavlen, da FCK sikrede sig sejren i tæt anden halvleg
Anden halvleg startede med et overtag til gæsterne, der efter få minutter fik tilkæmpet sig et hjørnespark, som De Kongeblå fik klaret på bedste vis, og dermed var kampen skudt igang igen. FCKs Jens Stage var tæt på at udbygge føringen 5′ minutter inde i anden halvleg, hvor midtbane-slideren måtte tvinge Thomas Mikkelsen ud i en flot redning. Få minutter efter var det gæsternes Pep Biel ,der med en følt inderside var centimeter fra at score. De Kongeblås første mulighed i anden halvleg, tilfaldt Emil Nielsen der blev sendt i dybden, men måtte se sit forsøg reddet af den svenske landsholdsmålmand i FCK-målet.

58′ minutter inde opgøret erobrede den unge Lyngby-stopper Frederik Winther bolden ved midterlinjen, tog turen med bolden og fik sendt et knald hårdt forsøg imod FCK-målet. Dog uden de store problemer for Johnsson i FCK-målet. Selv samme Frederik Winther var få minutter efter involveret i en flot defensiv aktion, hvor stopperen fik afværget et farligt FCK-angreb. Lyngby bragte balance i regnskabet efter 70′ minutter, hvor Gustav Marcussen drev gæk med FCK forsvaret, og Magnus Warming kunne score sit første mål i Lyngby-trøjen til stillingen 1-1. Få minutter efter bragte FCK sig i front igen, da Mohammed Daramy scorede til 1-2. Lyngby kom bedre med i opgøret imod slutningen af kampen, hvor Emil Nielsen var farlig i flere aktioner, uden at få fuldt udbytte af chancer. FCK fik tilkæmpet sig et straffespark efter 85′ minutter af kampen, hvor gæsternes Pep Biel omsatte forsøget til 1-3. Stillingen blev udbygget til 1-4 i kampens overtid, som også blev kampens slutresultat.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Lyngby Boldklub 1-4 FC København

Målscorer:
0-1, 33′ Rasmus Falk – FC København
1-1, 70′ Magnus Warming – Lyngby Boldklub
1-2 72′ Mohammed Daramy – FC København
1-3 85′ Pep Biel – FC København (straffe)
1-4 94′ Karlo Bartolec – FC København

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Pascal Gregor, Nicolai Geertsen, Frederik Winther – Kasper Jørgensen, Marcel Rømer, Mathias Hebo, Magnus Westergaard – Rezan Corlu – Emil Nielsen, Frederik Gytkjær

Bænken: Frederik Schram, Kasper Enghardt (Ind –> 79′ Magnus Westergaard), Lasse Nielsen (Ind 89′ –> Lasse Nielsen), Gustav Marcussen (Ind 62′ –> Rezan Corlu), Adam Sørensen, Kevin Tshiembe (Ind 79′ –> Magnus Westergaard), Magnus Warming (Ind  62′ –> Marcel Rømer)

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk