Carit Falch ny U19-cheftræner

Lyngby Boldklub har fundet klubbens nye U19-cheftræner, som skal stå i spidsen for de ældste talenter i klubben. Manden er Carit Falch, der kommer til klubben med en god pose erfaring i bagagen fra både ind- og udland, og han starter i klubben pr. 1/7. Sportschef Birger Jørgensen ser frem til at have en kapacitet som Carit i klubben, der har erfaring med talentudvikling, men også slutproduktet, som det skal munde ud i:

“Carit har været meget igennem sin trænerkarriere, og han har en stor erfaring som både træner og person. Han kommer til klubben med den højeste træneruddannelse, der findes, og det er en stor kapacitet, vi får tilføjet klubben. Han kan både talentudvikle, men han har også trænet det færdige produkt, hvilket er vigtigt. Det er en essentiel del af vores strategi, at vores spillere kan tage skridtet til førsteholdet eller videre til andre klubber, og vi skal have flere af vores egne igennem. Han kan med sin store erfaring vejlede vores spillere i både stort og småt, og vi glæder os til at komme i gang med samarbejdet” siger Birger Jørgensen.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Fra den anden side af bordet er der også stor entusiasme at spore. Carit Falch glæder sig utrolig meget til at starte i klubben, hvor han ser et stort potentiale og masser af spændende talenter både på og udenfor banen:

“Jeg er meget glad for nu at kunne starte i Lyngby Boldklub. Jeg har senest haft fokus på seniortrænerjob, men var straks positiv, da Lyngby henvendte sig med U19-liga jobbet. U19-niveauet i Danmark og i Europa er blevet meget professionelt og matcher selv de bedste seniorhold, og Lyngbys U19-hold har nogle af Danmarks bedste og mest talentfulde spillere, som jeg glæder mig til at arbejde med og prøve at hjælpe med min erfaring” lyder det fra Carit Falch, der fortsætter:

“Lyngby er en rigtig fodboldklub med en fantastisk atmosfære og klubånd, som kommer fra de mange dedikerede klubfolk og fra fansene, som altid støtter klubben i medgang og modgang. Der er en helt speciel atmosfære i klubben, og gennem min trænerkarriere, selv når jeg har arbejdet for konkurrenter, har Lyngby Boldklub stået som en af de mest attraktive klubber i Danmark med en fantastisk historie i toppen af dansk fodbold og ikke mindst som et af de bedste talentudviklings miljøer – og trænerudviklings miljøer.” siger den nye U19-cheftræner. Carit kender allerede en del til klubben, og han ser et ambitiøst setup, som han gerne vil være en del af og glæder sig til at bidrage til:

“Jeg kender sportschef, Birger Jørgensen og cheftræner, Christian Nielsen og mange andre gode og dygtige mennesker i klubben, som arbejder ekstremt hårdt hver dag for at skabe udvikling og succes. Jeg tror meget på, at der kommer til at ske store og spændende ting i Lyngby i den kommende tid, og jeg glæder mig til at bidrage til den udvikling i tæt samarbejde med klubledelsen, førsteholdsteamet, hele akademiet og alle de gode folk, som arbejder for og støtter op om klubben” lyder det fra Carit.

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter