U15 er pokalmestre anno 2019!

Jonathan Hartmanns tropper skulle for anden gang på tre uger spille cup-finale, da U15-holdet søndag skulle spille pokalfinale mod Brøndbyernes IF. Det var ikke mere end tre uger siden, at de kongeblå drenge sidst havde vundet metal, da de vandt Elite Neon Cup 2019. Finalen mod Brøndby endte med at blive noget af en dramatisk affære, der blev afgjort på små marginaler.

KØB BILLET TIL PLAYOFF-KAMPEN MOD VENDSYSSEL VED AT KLIKKE HER

Tæt første halvleg uden skarphed
Lyngby-mandskabet startede rigtig godt ud, og Oliver Sylvest havde en gylden mulighed efter to minutter af opgøret, men den blågule målmand reddede hans forsøg. Det stoppede imidlertid ikke de kongeblå drenge, der fortsatte de gode takter, og de spillede generelt en fornuftig første halvleg, hvor de var rolige på bolden og forsøgte at spille chancerne større. Det blev dog ikke til mål, og dermed gik de to mandskaber til pause med stillingen 0-0.

Hektisk og dramatisk anden halvleg
Modsat første halvleg startede Brøndby bedst ud, og de fik også gevinst efter godt ti minutter af anden halvleg. En løs bold endte for fødderne af Benjamin Rasmussen, der scorede i det lange hjørne. Brøndby fortsatte med at være bedst spillende efter målet, og de havde også et drøn på overliggeren. Midt i anden halvleg vendte billedet sig dog, da Emil Fosgrau fremtvang en advarsel til en Brøndby-mand. Det startede et stort Lyngby-pres, der varede resten af opgøret. Mod slutningen af kampen kom der virkelig dramatik for alle pengene, da der blev uddelt fire advarsler, og tre af dem til Brøndby. Det gjorde, at Lyngby belejrede de blågule, og der endte også med at blive lagt syv minutter til. Det var lige præcis, hvad Lyngby skulle bruge. I det syvende overtidsminut lagde Sylvest et skarpt indlæg til bagerste stolpe, hvor Zamir Aliji pandede udligningen i kassen. Det blev det sidste i anden halvleg, og så skulle det hele afgøres i straffespark.

Her var de kongeblå talenter klart skarpest, og de fire første sparkere scorede på deres forsøg. I målet reddede Hjalte Dalsgaard to forsøg, og dermed kunne Lyngbys U15-drenge kalde sig pokalmestre anno 2019. Udover det blev Lauge Sandgrav også kampens spiller. Stort tillykke til de unge talenter!

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.