König sikrede det ene point hjemme imod HB Køge

Denne solskinsrige søndag på Lyngby Stadion dannede rammen om “Lyngby Dagen”, hvor der var aktiviteter for personer i alle aldre. Dette event var den perfekte optakt til den interessant kamp i NordicBet Ligaen mellem Lyngby Boldklub og HB Køge. De Kongeblå skulle forsøge at komme tilbage på sporet efter nederlaget i Thisted sidste weekend. Dermed var der lagt op til en spændende kamp, hvor tre vigtige point var på spil for begge mandskaber, og 2.218 tilskuere overværede opgøret, der bød på mål til begge hold.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 6
Find afsnittet her

HB Køge i front efter tæt første halvleg
Første halvleg startede med HB Køge mest på bolden, i en indledning der ikke bød på de store muligheder i nogen af enderne. Første forsøg i kampen kom efter 10′ minuttesspil, hvor HB Køge fik et frispark tæt på Lyngby-feltet, dog uden at true Thomas Mikkelsen i målet. Efter 20′ minutter af kampen, kunne HB Køges frispark stadig kun tælles som eneste skud i kampen. De Kongeblå var for første gang farlige efter 35′ minutter, hvor Kristian Lindberg og Jeppe Kjær kombinerede sig igennem, desværre for Lyngby endte angrebet med et benspænd af Kjær imens dommeren vurderede der ingenting var. Kampens første scoring tilfaldt HB Køge efter 41′ minuttersspil, hvor topscorer Morten koch Helsted alene igennem fik passeret Thomas Mikkelsen til stillingen 0-1.

Indskiftede Danni König sikre Lyngby det ene point i hektisk anden halvleg
Efter pausen, startede begge hold forsigtigt ud og spillede meget passivt uden af skabe nogen chancer efter 10′ minutter inde i anden halvleg. Første mulighed for De Kongeblå kom efter 56′ minutter, hvor Frederik Gytkjær var tæt på en udligning direkte på frispark. Lyngby-mandskabet sad herefter på det meste af boldbesiddelsen, dog uden at skabe muligheder og chancer. Magnus Westergaard fik efter 65′ minutter en skud mulighed, der desværre for Lyngby-holdet strøg en meter forbi HB Køge-målet. Det virkede som om HB Køge var tilfredse med deres 0-1 føring, samt Lyngby havde svært ved at skabe muligheder imod kampens slutning. Med 5′ minutter igen af opgøret, begyndte De Kongeblå at skabe muligheder, og fik presset HB Køge helt i bund. Danni König var tæt på efter et klasseindlæg fra indskiftede Adam Sørensen, samt Jeppe Kjær havde et kvalificeret forsøg HB Køge-målmanden fik afværget. Forløsningen kom efter 89′ minutter, hvor et indlæg fra Lasse Fosgaard blev forlænget af Gytkjær, som spillede skarpretteren Danni König fri og dermed fik Lyngby-holdet udlignet til 1-1 med få minutter igen af kampen. Selv samme König var tæt på at sikre alle ret point i overtiden, men forsøget endte desværre med at gå et par meter forbi.

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 1 – 1 HB Køge
Tilskuertal: 2.218

Målscorer:
0-1, Morten Koch Helsted – 40′
1-1, Danni König, 89′

Kort:
Liam Jordan – HB Køge, 73′
Andreas Hansen – HB Køge, 87′

Startopstilling:
Kristian Lindberg – Jeppe Kjær
Frederik Gytkjær
Nicklas Mouritsen – Magnus Westergaard – Jesper Christjansen – Lasse Fosgaard
Frederik Winther – Martin Ørnskov – Marcus Backmann
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Adnan Mohammed, Adam Sørensen (Ind –> Nicklas Mouritsen, 65′), Kevin Tshiembe, Emilio Simonsen( Ind –> Jesper Christjansen, 65´), Danni König (Ind –> Kristian Lindberg, 72′) & Daniel Stückler

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Lyngby-legende Michael Gothenborg støtter Lyngby Boldklub

Læs også: Lyngby får 3-talentstjerner i nyt licenssystem

Læs også: Akademi-weekend: Både U17 og U15 i pokalfinaler!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (c) fodboldbilleder.dk