Akademi-weekend: Både U17 og U15 er i pokalfinaler!

Der var masser af kampe for vores akademi-hold i den forgange uge, hvor der blandt andet blev sikret to pokalfinaler, da U17 og U15 besejrede henholdsvis GVI og Ishøj. Lørdag formåede både U19 og U17 at besejre SønderjyskE, da de var på besøg i Jylland. Læs om alle kampene her.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 6
Find afsnittet her

U19 hentede endnu en sejr i Sønderjylland
U19-holdet skulle forsøge at udbygge den udbesejret stime på fire kampe, da de kongeblå talenter var rejst til Jylland for at spille på udebane mod SønderjyskE. Det skulle vise sig at blive et tæt opgør, hvor en scoring efter hjørnespark blev forskellen mellem de to hold. Den scoring blev sat ind af Lyngbys Emil Kornvig, og dermed hentede Lyngby-drengene den fjerde ud af fem mulige sejre i de sidste fem kampe.

U19: SønderjyskE 0 – 1 Lyngby Boldklub
Målscorer: Emil Kornvig

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

U17 vinder sikker sejr mod SJE + pokalfinale sikret i midtugen
U17-mandskabet var også taget med til Sønderjylland, hvor de skulle op imod det lyseblå, og det skulle blive en fornøjelse af en kamp. U17-drengene spillede en god kamp, hvor de endte med at vinde opgøret med hele 4-1. Som om det ikke var nok, så havde holdet også sikret sig en pokalfinale i midtugen, da Mads Kristensens tropper havde slået GVI med 2-1, og finalen skal spilles 29. maj. Så det må siges at have været en god uge for vores U17-hold.

U17-pokalsemifinale: GVI 1 – 2 Lyngby Boldklub
Målscorer: Andreas Kaltoft og Alexander Petræus

U17: SønderjyskE 1 – 4 Lyngby Boldklub
Målscorer: William Maretti, Mads-Emil Langberg, Endrit Kamilji & Casper Winther

U15 sikrer pokalfinale på sidste aktion mod Ishøj
U15 skulle tirsdag spille pokalsemifinale mod Ishøj på hjemmebanen i Kongens Lyngby, og det blev noget af et drama. Opgøret stod nemlig 2-2 indtil tre minutter inde i overtiden. På kampens sidste aktion blev et frispark sendt langt, og en Ishøj-mand endte med at heade bolden i eget mål, hvilket gjorde det til 3-2, som blev kampens resultat. Dermed var U15 også i en pokalfinale, og deres skal spilles 26. maj.

U15-pokalsemifinale:  Ishøj 2 – 3 Lyngby Boldklub
Målscorer: Oliver Sylvest, Gustav Mortensen & selvmål

U14 sejrer i målrig kamp
Det blev til hele ti mål, da U14 tørnede sammen med Roskilde, og heldigvis blev seks af målene scoret af De Kongeblå. En hektisk kamp fik Lyngby som sejrsherrer, hvor begge hold fik scoret på deres chancer og sagtens kunne have scoret en eller to mere pr. hold. Sejren giver U14 en foreløbig andenplads i rækken efter seks kampe.

U14: Lyngby Boldklub 6 – 4 FC Roskilde
Målscorer: Storm Priisholm x 2, Mads Beyer x 2, Jacob Nielson & Gustav Foss

U13 tabte til velspillende FCN-hold
De yngste akademi-talenter skulle spille mod gæsterne fra Farum, og det blev desværre ikke til det resultatet, som man gerne ville. U13-drengene kom ellers foran med 2-0 efter to gode omstillingsmål, men herefter satte gæsterne sig på tingene, og de kunne fortjent vinde kampen med cifrene 2-5.

U13: Lyngby Boldklub 2-5 FCN

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Kom til Lyngby Dagen 5. maj

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter