Ungdomsweekend: U19-talenterne sejrede for anden weekend i træk

Weekenden bød på flere gode præstationer fra vores akademi-hold, hvor det blev til to sejre, en uafgjort og to nederlag. U19- og U17-holdene var på besøg i Esbjerg, U15 mødte hjemme FCN, U14 var en tur i Farum og U13-talenterne spillede ude i Roskilde. Det var en weekend med blandede resultater, men generelt godt Lyngby-spil på alle akademi-holdene.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 5
Find afsnittet her

U19 vinder for anden uge i træk og besejrer Esbjerg fB
Efter en sejr over OB i sidste weekend, skulle vores ældste talenter en tur til Esbjerg og fortsætte de gode takter. Kampen igennem havde begge mandskaber gode perioder, hvor holdene dominerede kampen skiftevis. Lyngby-talenterne fik i flere omgange godt styr på kampen og specielt den centralemidtbane, som fik kreerede flere gode angreb og omstillinger herigennem. Kampen endte efter gode præstationer, med en Lyngby-sejr på 2-3 og vi kunne dermed tage alle 3 point med hjem til Kongens Lyngby. De Kongeblå mål blev scoret af Karim El Haddouchi og dobbelte målscorer Jakob Jensen der fortsatte målstimen fra sidste weekend.

U19: Esbjerg fB 2-3 Lyngby Boldklub

Vestjyderne vandt knebent over U17-drengene
Vores U17-mandskab var ligeledes en tur i Esbjerg, hvor talenterne desværre ikke fik pointmæssigt udbytte af opgøret, trods godt spil i store dele af kampen. Esbjerg gik til pause med en 2-0 føring, efter Lyngby-holdet lukkede to alt for lette mål ind og ikke selv var effektive foran modstanderens mål. Kampen ender med et 2-1 nederlag til Esbjerg fB, da William Maretti fik reduceret med 15′ minutter igen.

U17: Esbjerg fB 2-1 Lyngby Boldklub

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

Nederlag til FCN for U15-mandskabet
Hjemme på Lyngby Stadion tog vores U15-hold imod FC Nordsjælland, i en tæt kamp med mange chancer til begge hold der desværre blev tabt. Efter en tæt første halvleg, gik holdet til pause 0-1 nede til FCN, hvor Lyngby-mandskabet havde flere gode muligheder på omstillingerne. Anden halvleg var De Kongeblå mere på bolden, men havde svært ved at komme helt tilbage i kampen og ender med at tabe 1-3 til FCN.

U15: Lyngby Boldklub 1-3 FC Nordsjælland

U14-mandskabet måtte nøjes med uafgjort i Farum
U14-holdet var denne weekend en tur i Farum til “Nordsjælland Derby”, hvor talenterne måtte nøjes med det ene point. De Kongeblå spillede en flot første halvleg og måtte nøjes med kun at fører 0-1 ved pausen, efter flere gode kombinationer centralt på banen og en god holdindsats. Desværre formåede FCN at udligne med fem minutter igen, efter en lang bold og kunne dermed sikre det ene point imod et ellers stærkt Lyngby-mandskab.

U14: FC Nordsjælland 1-1 Lyngby Boldklub

Storsejr sikrede U13 de 3 point i Roskilde
Endnu et Lyngby der var på udebane denne weekend, var U13-holdet der gæstede FC Roskilde i domkirkebyen. Talenterne spillede en rigtig flot kamp, med mange gode beslutninger på bolden og stor teknisk kvalitet hele vejen rundt. Lyngby-talenterne vinder kampen med 0-4 og formår at holde Roskilde nede på en afslutning i hele kampen.

U13: FC Roskilde 0-4 Lyngby Boldklub

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Lyngby flåede Fredericia i 3-0 sejr

Læs også: Video: FC Fredericia – Lyngby BK højdepunkter