Lyngby flåede Fredericia i 3-0-sejr

Lyngby Boldklub leverede en næsten fejlfri præstation, da De Kongeblå i den svære udekamp mod FC Fredericia kunne rejse hjem med alle tre point. Jeppe Kjær blev matchvinder i opgøret og scorede hattrick.

Trænerteamet havde til kampen foretaget to ændringer i startopstillingen siden 1-4-nederlaget til Viborg i sidste weekend. Rezan Corlu, der har døjet med problemer i ugen op til kampen, satte sig på bænken sammen med Danni König, og det gav plads til tilbagevendte Martin Ørnskov samt Jeppe Kjær, der startede helt på top. Og den beslutning fortrød trænerteamet næppe.

Første halvleg på Monjasa Park var ganske lige med chancer til begge hold. De største muligheder tilfaldt dog klart Lyngby, og allerede efter 4 minutters spil burde Jeppe Kjær have åbnet sin målkonto, da han slap alene igennem med hjemmeholdets målmand. Kjær fik dog ikke træf på bolden – alt er tilgivet.

Fredericia var i indledningen farligst ved et hovedstød fra angriberen Holvad, men det ændrede ikke på at kampbilledet og de første tyve minutter burde have kastet et Lyngby-mål af sig. Trods endnu en friløber til Jeppe Kjær – og endnu en blokade – så var det faktisk Jesper Christjansen, der burde have scoret kampens første mål. Et hjørnespark til bagerste stolpe blev headet på tværs, og tæt under mål fik ‘Jelle’ fint træf på bolden, der dog tog overliggeren to gange inden den hoppede til målspark. En stor chance til de blå!

Efter 25 minutter kom forløsningen dog endelig, og opskriften var forudsigelig for de Lyngby-fans, der havde taget turen. En bold op centralt og så en stikning dybt til Jeppe Kjær. Tredje gang var lykkens gang for Lyngby-angriberen, der rundede Fredericia målmand og scorede sikkert til 1-0. Jelle stod bag stikningen og noterede sig en fin assist.

Chancerne fortsatte efter målet. Kort efter scoringen viste Nicklas Mouritsen gode evner på en frisparksbold, men venstrebackens forsøg tog overliggeren. Og Jeppe Kjær lykkedes også med at slide sig igennem til en ny friløber syv minutter – dog uden scoring til følge. Fredericia var i slutfasen på første halvleg også farlige med to gode forsøg til Holvad og Oggesen, men det blev ved en Lyngby-føring på 1-0 ved sidebyttet.

Hvor første halvleg var mere lige, så blev anden halvleg hurtig envejstrafik mod Fredericia mål. Og allerede efter 50 sekunder af anden halvleg bragte Lyngby sig på 2-0. Og ja, det var selvfølgelig Jeppe Kjær med scoringen – og igen med Jelle som assistmager, om end denne gang lidt mere aparte og knap så elegant som ved 1-0-målet. Jelle nærmest faldt bolden hen til Jeppe Kjær, der tog et træk mod højre og udplacerede Nybo i Fredericia-målet. Flot scoring og en gedigen mavepuster til hjemmeholdet, der aldrig kom sig over Lyngbys gode spil og start.

Fredericia kunne ganske enkelt ikke sætte noget farligt op og en løs chance til Holvad var, hvad det kunne blive til. I stedet lukkede Jeppe Kjær endegyldigt sagerne 22 minutter før tid. Et opspil i venstre side førte til en helt fantastisk tværpasning fra Nicklas Mouritsen, der fra en position tæt på midterlinjen slog en knivskarp bold ind mellem Fredericias bagkæde og målmand – og ved bagerste stang dukkede Jeppe Kjær op og fuldendte sikkert sit hattrick.

Lyngby fortsatte det gode spil, og Fredericia bragte ikke mere til kampen. Kampen fusede ud for hjemmepublikummet, og for De Kongeblå var det også vigtigt at holde nullet. Det hele gik op i en højere enhed, og sejren kan der ikke pilles ved. Lyngby vinder stensikkert med 3-0 over Fredericia.

FC Fredericia – Lyngby Boldklub 0-3 (0-1)

25′ – 0-1 Jeppe Kjær
46′ – 0-2 Jeppe Kjær
68′ – 0-3 Jeppe Kjær