Lyngby Boldklub og børnebogsforfatter går sammen for Verdensmålene

Vi har lavet et lidt anderledes partnerskab, hvor vi skal sige velkommen til Jesper Tornbjerg og 12-årige Victoria i Lyngby-familien. Victoria er hovedperson i en serie børnebøger om FN’s verdensmål, som Jesper Tornbjerg er forfatteren bag. Jesper siger selv om partnerskabet:

“Jeg er virkelig glad for, at Lyngby Boldklub har inviteret ‘Victoria & Verdensmålene’ til at spille med, så vi sammen kan gøre en forskel for en masse børn og deres voksne,” siger Jesper, og han fortæller videre:

“At nå Verdensmålene i 2030 kræver en indsats af os alle, hvad enten vi er skoleelever, fodboldspillere, direktører, politikere eller andet.”

Jesper og hans bøger kommer allerede i aktion på tirsdag, hvor vi sammen med fem førsteholdsspillere skal på besøg på Skolen på Grundtvigsvej, hvor vi skal holde oplæg omkring Verdensmålene, og hvordan man kan gøre en indsats for de forskellige Verdensmål.

De fire første bøger er udkommet i serien, og du kan bestille dem i din boghandel eller ved at sende en mail til jesper@victoriaogverdensmaalene.dk. De vil også blive solgt i Lyngby Shoppen på stadion, men de vil først være klar om nogle uger.

Vi glæder os til samarbejdet.

Kunne du tænke dig at vide mere om, hvordan vi arbejder med Verdensmålene i Lyngby Boldklub?
Så klik på billedet nedenunder

Læs også: Verdensmål-trøjerne kan købes i Lyngby Shoppen og online

Læs også: Sjov og hygge i Faxe Kondi Fanzonen