Effektive Viborg FF vendte kampen i anden halvleg

Denne søndag bød på en spændende kamp på Lyngby Stadion, hvor Viborg FF gæstede Kongens Lyngby. Mandskabet fra Jylland indtog før dagens kamp førstepladsen i NordicBet Ligaen, som gæsterne skulle forsøge at holde fast i. Lyngby kom ind til kampen i god resultatmæssig form og skulle forsøge at få point med fra opgøret. Søndagen var også anledning til at fejre Lyngby Boldklubs 98-års fødselsdag. Kampen bød på god underholdning for de 1.762 tilskuere, hvor begge hold sad på en halvleg hver.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 5
Find afsnittet her

Velspillende Lyngby-mandskab gik til pause foran på Corlu-mål
Kampen startede i et hektisk tempo, hvor Viborg FF spillede sig til kampens første chance, og Lyngby-målmand Thomas Mikkelsen måtte afværge Viborg-profilen Nikolaj Røjkjærs forsøg. Lyngby-holdet kom til holdets første chance efter otte minutter, da Rezan Corlu drev bolden frem og med en kvalificeret afslutning fik testet Viborg-keeperen. Kampens første mål blev sat ind efter 11 minutter, da Frederik Gytkjær med en perfekt stikning fandt Corlu, der omsatte til 1-0!
Efter føringsmålet gik der ikke mange minutter, før vi var tæt på at øge føring ved Gustav Marcussen efter endnu et godt Lyngby-angreb. De næste 15 minutter sad De Kongeblå på spillet og fik skabt flere muligheder foran Viborg-målet. Viborg havde generelt svært ved at skabe chancer i første halvleg, imod et velspillende Lyngby-mandskab. Derfor gik de to hold til pause med stillingen 1-0 til Lyngby Boldklub.

Effektive Viborg vendte kampen i anden halvleg
Anden halvleg var knap fløjtet igang, før der faldt en scoring. Viborg FF brød igennem Lyngbys venstreside, fik slået et skarp indlæg, som Røjkjær efter to forsøg fik sendt i mål til en 1-1 reducering. Viborg-mandskabet fortsatte presset og fik scoret igen, denne gang efter et indlæg fra Lyngbys højre side, som blev sendt i mål af Mikkel Knudsen til stillingen 1-2. Efter 55 minutters spil foretog Lyngby-lejren deres første udskiftning, da topscorer-Jeppe Kjær erstattede Magnus Westergaard. Viborg fik scoret endnu engang efter 63′ minutter, da Andreas Albers fik skovlet kuglen i mål efter klumpspil i Lyngby-feltet. Derefter var den igen gal i Lyngby-feltet, da Mikkel Agger fik scoret til 1-4. Trods de fire mål fra Viborg, forsøgte De Kongeblå sig stadig og var tæt ved flere indlæg. Emilio Simonsen kom på banen i det 70′ minut, hvor han erstattede Corlu. Lyngby foretog deres sidste udskiftning i det 80′ minut, hvor Kristian Lindberg erstattede Gustav Marcussen. Kampen endte 1-4 til de grønklædte gæster, der vendte kampen i anden halvleg.

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub – Viborg FF
Tilskuertal:1.762

Målscorer:
12′ – 1-0 Rezan Corlu
48′ – 1-1 Nikolaj Røjkjær
54′ – 1-2 Mikkel Agger
63′ – 1-3 Andreas Albers
65′ – 1-4 Mikkel Agger

Startopstilling:
Gustav Marcussen, Danni König, Reza Corlu