Bundsolid holdindsats sikrer flot sejr mod Silkeborg IF

Onsdag aften kom topholdet fra Silkeborg IF på besøg, hvor De Kongeblå skulle forsøge at følge op på den gode start i NordicBet Ligaen. Begge mandskaber havde inden dagens opgør fået syv point ud af de tre første kampe i dette forår, og derfor var det to formstærke hold, der mødtes i et spændende opgør. Lyngby-mandskabet var inden dagens kamp ubesejret imod Silkeborg IF i næsten tre år i en gældende ligakamp, en statistik Christian Nielsens tropper skulle udbygge onsdag aften. Kampen gav også anledning til at hylde Jeppe Kjær, der i søndags spillede sin kamp nummer 100 for Lyngby Boldklub og fejrede det med et flot mål denne onsdag aften.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 5

Kølige König bragte Lyngby i front efter tæt halvleg
Kampen startede med gæsterne fra Silkeborg IF på bolden, men første chance i opgøret tilfaldt Lyngby Boldklub, hvor Rezan Corlu forsøgte sig fra kanten af feltet. Lyngby-holdet fortsatte presset i kampens indledning og var tæt på at score ved et kvalificeret skud fra U20-landsholsspilleren Gustav Marcussen. Emilio Simonsen der erstattede karantæneramte Frederik Gytkjær, drev spillet elegant frem flere gange og var tæt på selv at score efter 20′ minutters spil, hvor hans forsøg blev reddet af Oscar Hedvall. Herefter bølgede kampen frem og tilbage, indtil Silkeborg fik bedre fat i spillet og satte flere gode chancer op. Halvlegens sidste fem minutter dominerede Lyngby-mandskabet med et tungt pres, som Lyngby-holdet fik udbytte af i det 44′ minut. Her kom Danni König først på en løs bold i feltet efter et hjørnespark og smadrede bolden i mål til stillingen 1-0 og dermed en Lyngby-føring ved pausen.

Kjær lukkede kampen og Winther debuterede i anden halvleg
Anden halvleg startede med gæsterne fra Silkeborg mest på bolden, der igennem de første fem minutter pressede De Kongeblå i bund uden at blive målfarlige. Corlu fik i samarbejde med Emilio Simonsen sat en god omstilling op og fik tilkæmpet sig et frispark centimeter fra feltet. Kampens første advarsel kom efter 53′ minutters spil, da anfører Martin Ørnskov stoppede en farlig Silkeborg omstilling på midten af banen. Silkeborg fik efter en times spil tilkendt en frispark på kanten af feltet, hvor Lasse Nielsen modtog et gult kort, da bolden blev sparket ind på stopperens-arm. Frisparket fra Anders Hagelskjær gik centimeter over Lyngby-målet. Mikkel Vendelbo modtog efter 65′ minutters spil en advarsel, da han satte en voldsom efter-tackling ind på Lyngby-kreatøren Emilio Simonsen.

Silkeborg var for alvor tæt på at udligne i det 70′ minut, hvor Stephan Petersens afslutning blev rettet af, på vej over Thomas Mikkelsen, der med det yderste af af fingerspidserne fik viftet kuglen over mål til et hjørnespark. Adnan Mohammad erstattede Emilio Simonsen, efter 70′ minutter til klapsalver fra de 1.242 tilskuere på lægterne. Silkeborg prøvede at bygge op fra bagkæden, men blev straffet i det 80′ minut, hvor Jesper Christjansen fik erobret bolden på midten af banen og sendte Jeppe Kjær alene igennem, hvor han med en velplaceret afslutning gjorde det til en 2-0 føring til De Kongeblå! Imod kampens slutning fik Frederik Winther debut, da han erstattede Jesper Christjansen og fik sine første minutter i den Kongeblå-trøje. 2-0-føringen holdt hjem, og De Kongeblå kunne sætte tre velfortjente point ind på kontoen!

Bliv klar til forårssæsonen i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:

Lyngby Boldklub 2 – 0 Silkeborg IF
Tilskuertal: 1.242

Målscorere:
1-0 Danni König, 44′ min
2- Jeppe Kjær, 80′ min

Startoptilling:
Gustav Marcussen – Danni König – Rezan Corlu
Jesper Christjansen – Emilio Simonsen – Martin Ørnskov (C)
Nicklas Mouritsen – Marcus Backmann – Lasse Nielsen – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Alexander Hasmark Jensen, Jeppe Kjær( Ind 63′ –> Danni König), Magnus Westergaard, Mads Carlson, Gustav Harlev, Adnan Mohammed (Ind 71′ –> Emilio Simonsen & Frederik Winther (Ind 88′ –> Jesper Christjansen)