Ungdomsweekend: Nederlag i svær weekend for talenterne

Fodbolden er for alvor igang igen på diverse ungdomshold i Lyngby Boldklub, hvor det blev til en svær weekend for De Kongeblå-talenter. Modstanderene denne weekend var de to topklubber i danskfodbold, fra Brøndby IF og F.C. København. U17-mandskabet spillede et målrigt opgør hjemme på Lyngby Stadion imod F.C. København, U15- og U14-holdet havde det svært imod Brøndby, samt U13 var uheldige ikke at få mere med hjem fra Hovedstaden af.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 5

U17 tabte i målrig kamp til F.C. København
Lyngby Boldklubs U17-talenter fik søndag få besøg fra Hovedstaden og mødte F.C. København på hjemmebane, der på dagen var kyniske imod et Lyngby-mandskab der ikke ramte topniveauet. Efter første halvleg var De Kongeblå bagud 3-1, men leverede et midlertidigt comeback, da talenter kom tilbage til stillingen 3-3. Dette stoppede dog ikke et velspillende F.C. København-mandskab, der svarede igen med yderligere tre mål og endte med at vinde kampen med cifrene 6-3. Lyngby målene blev scoret af Maurits Kjærgaard, Endrit Kamilji og William Maretti.

Lyngby Boldklub 3 – 6 F.C. København

U15-talenterne fik ikke spillet til at flyde
De Kongeblå U15-talenter mødte Brøndby IF hjemme på Lyngby Stadion, hvor holdet efter mange gode præstationer i træk, desværre ikke spillede op til samme niveau. Lyngby-mandskabet havde svært ved at skabe chancer og få det offensive spil til at flyde, hvilket drengene fra Vestegnen udnyttede, og huller i Lyngby-defensiven blev straffet. Der var flere gode præstationer rundt omkring, men Brøndby IF gik fra kampen med cifrene 1-3 og sejren i bagagen, på et gennemblæst Lyngby Stadion.

Lyngby Boldklub 1 – 3 Brøndby IF

Bliv klar til forårssæsonen i Lyngby Shoppen – Åbent kampdage eller gennem linket:

Brøndby IF vandt fortjent over U14-mandskabet
U14-talenterne mødte lørdag Brøndby IF på Vestegnen, hvor to straffespark var med til at sende De Kongeblå hjem med et nederlag. BIF-holdet var veloplagte og meget kyniske i deres afslutninger hvilket gjorde udfaldet i weekendens kamp. Lyngby-holdet spillede ellers en god første halvleg, hvor holdet fik sat nogle gode kombinationer og situationer op. Brøndby vinder kampen med 4-0 og U14-mandskabet skal op på hesten igen på søndag hvor KB gæster Lyngby Stadion.

Brøndby IF 4 – 0 Lyngby Boldklub

U13 spillede flot kamp – Desværre uden udbytte
F.C. København startede kampen på bolden, hvor værterne kom i front allerede efter to minutter. De Kongeblå svarede godt igen og spillede en god kamp, hvor skarphed i afslutningerne udgjorde forskellen. Drengene spillede ellers en god kamp, hvor det hele desværre endte i et 4-3 nederlag. Selve præstationen var godkendt og de gode spilmæssige takter skal fortsættes i weekenden, hvor B93 kommer på besøg.

F.C. København 4 – 3 Lyngby Boldklub

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Højdepunkter fra 1-1 kampen i Nykøbing

Læs også: Video: Sammen For Lyngby – Afsnit 5