Flot point efter højdramatisk kamp på Lyngby Stadion

Det var HB Køge, der var gæster på Lyngby Stadion, da 11. runde skulle afvikles i NordicBet Ligaen. Der ventede en svær opgave for De Kongeblå, da det var ligaens førerhold, der var på besøg, men det var ikke til at se fra kampens start.
Lyngby-drengene kom stærkt fra start, og det var hjemmeholdet, der sad på tingene. Der var også optræk til flere gode chancer, og bedste forsøg kom efter et indlæg, da Gustav Marcussen var tæt på at kunne dirigere bolden i mål. Desværre var det Køge-mandskabet, der fik scoret først i kampen. Efter en returbold på en dødbold, kunne Magnus Haüser bringe gæsterne i front.
Det ændrede dog ikke kampbilledet, og Lyngby-holdet fortsatte de gode takter, hvor holdet bragte et godt pres, og de fik trykket ligaens førerhold. Tættest på at score kom Jesper Christjansen, der havde et godt skud mod halvlegens slutning, men de fik desværre ikke puttet den i kassen til udligning.
Der gik dog ikke længe i anden halvleg, før netmaskerne blafrede, og det var Mathias Hebo, der var målscoren. Adam Sørensen slog en præcis diagonalaflevering, som Lasse Fosgaard lagde til rette for Hebo, der bragede udligningen i mål. Flot scoring!
Bare fem minutter senere var Jelle tæt på at score til 2-1, men Andreas Hansen diskede op med en flot redning i Køge-målet. Bare minuttet senere kunne han dog ikke gøre noget, da Petry lagde et godt hjørnespark ind i feltet, og tæt under mål kunne Jelle bringe De Kongeblå i front, da han stod det rigtige sted.
Det var en virkelig god start på anden halvleg, og Lyngby havde klart overtaget, hvor de var spildominerende med et solidt presspil, der sad i skabet. Efter 63 minutter fik Køge faktisk bolden i mål, men der blev fløjtet for offside inden.
Cirka midtvejs i anden halvleg havde Kristian Lindberg et fornuftigt forsøg direkte på frispark, men Hansen reddede for gæsterne. Bare få minutter senere var Gustav Marcussen fri igennem fra en fremragende Hebo-aflevering, men Køge fik afværget i sidste øjeblik.
Stik mod spil og chancer fik HB Køge udlignet efter kontroversiel situation, hvor de valgte at tage et langt indkast, selvom Fosgaard havde skudt bolden ud, på grund af Kevin Tshiembe lå skadet på banen. Da Tshiembe måtte ud på grund af behandling, valgte HB Køges træner, Morten Karlsen, at smide sit midterforsvar frem, hvilket også resulterede i et mål, som klart blev et af hovedemnerne for kampen.
Med fem minutter igen fik Nicki Bille sit andet gule kort. Lyngby-mandskabet kæmpede med alt de havde til sidst, og i fællesskab fik lukket ned for Køge, og dermed kunne de sætte et velfortjent point på kontoen, hvor mange vil mene, at to point blev stjålet på Lyngby Stadion.
NordicBet Liga 11. Runde: Lyngby Boldklub – HB Køge 2-2 (0-1)
14′ Kevin Tshiembe (gult kort)
18′ 0-1 Magnus Häuser
34′ Jesper Christjansen (gult kort)
48′ 1-1 Mathias Hebo
53′ 2-1 Jesper Christjansen
58′ LBK udskiftning: Adnan Mohammad (ud) – Nicki Bille (ind)
72′ LBK udskiftning: Gustav Marcussen (ud) – Rezan Corlu (ind)
81′ 2-2 Jakob Johansson
85′ Nicki Bille (rødt kort – andet gule)
87′ Mathias Hebo (gult kort)
87’ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Nicklas Mouritsen (ind)
91′ Lasse Petry (gult kort)
Lyngby Boldklub startopstilling:

Gustav Marcussen – Kristian Lindberg – Adnan Mohammad
Adam Sørensen- Jesper Christjansen – Mathias Hebo (c) – Lasse Fosgaard
Nicolai Geertsen – Lasse Petry – Kevin Tshiembe
Thomas Mikkelsen

Bænken: Oskar Snorre (MM), Martin Ørnskov Rezan Corlu, Emilio Simonsen, Nicki Bille, Daniel Stückler og Nicklas Mouritsen.
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.