Fire sejre i denne weekends akademi-kampe

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Så er der friske nyheder på ungdomsfronten, hvor samtlige ungdomshold har været i aktion denne weekend. For både U19 og U17 stod den på kampe mod Esbjerg, der havde taget turen til Lyngby for at møde De Kongeblå. For U15 var der dømt rivalopgør, da FCK kiggede forbi. U14-holdet var taget på udebanetur for at møde B.93. Endelig spillede U13 mod Køge på udebane.
U19: Skuffende nederlag mod Esbjerg hjemme
Lørdag kl. 13:00 var U19-holdet i aktion mod Esbjerg på hjemmebane. Det var en kamp, der startede rigtig godt for Lyngby-holdet, der bragte sig foran 2-0. Men gradvist skiftede kampen karakter, og kampen blev mere åben, hvilket desværre resulterede i tre Esbjerg-kasser, der gjorde, at de løb med sejren på 2-3. Cheftræner, Christian Sørensen, hæfter sig dog ved de gode takter, der var i spillet:
”Vi så spillemæssigt nogle takter, som var endnu bedre end i de første kampe, hvilket også tidligt udmøntede sig i både mål og chancer. Vi er rigtig skuffede over, at vi ikke kunne holde trykket efter målene, i en periode, hvor vi dominerer stort. Herefter bliver kampen mere åben, og på trods af deres udligning og senere føring, er indtrykket fortsat, at vi præsterer til at få mere, end vi gør.”
”Uafhængigt af resultatet, vil der altid være ting at arbejde på efter en kamp, og de dele som både skulle fastholdes og forbedres fra sidste uge, tog spillerne godt med. Vi er hamrende skuffede over resultatet, men fortrøstningsfulde over en indsats, som berettigede til mere” lyder det fra U19-cheftræneren.
Næste gang U19-drengene er i aktion er lørdag den 29. september, hvor holdet skal til Farum for at møde FC Nordsjælland. Den kamp spilles ligeledes kl. 13:00.
U19: Lyngby Boldklub – Esbjerg 2-3
1-0 Markus Lindberg
2-0 Jakob Jensen
U17: God sejr mod Esbjerg
Vores U17-drenge var også i kamp lørdag eftermiddag, da de også have besøg af Esbjerg. Den kamp varierede i kvalitet, men Lyngby-holdet sad ganske eftertrykkeligt på 1. halvleg, hvor holdet fulgte game-planen til punkt og prikke, og drengene kom også fortjent foran med 1-0 ved målscoren af ‘Månedens Lyngby-mål for august, Alexander Petræus. Der var rigtig god kontrol over Esbjerg i langt størstedelen af halvlegen.
I 2. halvleg blev det mere lige, og Esbjerg kom bedre med, men Lyngby-spillerne sad forsat på det meste og kreererede flest chancer, selvom det blev temmelig nervøst til sidst, da kampen ikke var blevet lukket. Stillingen holdt dog hjem, og De Kongeblå vandt en fortjent 1-0 sejr over Esbjerg.
Alt i alt var det en rigtig fin præstation, der afspejlede, det holdet har arbejdet med, og kampen var krydret med en masse gode individueller præstationer ligeså.
Næste kamp for vores U17-hold er den 2. oktober mod FC Nordsjælland i Farum. Der er kampstart kl. 18:30.
U17: Lyngby Boldklub  – Esbjerg 1-0
1-0 Alexander Petræus
U15: Flot sejr over FCK
U15 tog søndag hjemme imod FC København. 1. halvleg var uden de helt store chancer fra begge holds sider af. U15 drengene fik dog bolden i nettet, men desværre blev der dømt offside.
2. halvleg fik drengene fra Lyngby overtaget, og producerede mange chancer gennem både omstillinger og det etablerede spil. Det førte blandt andet til endnu et mål, som blev annulleret for en offside, samt en chance, der ramte overliggeren. Til sidst via, hård fight og mandsmod, lykkedes det dog at få bolden i nettet til 1-0, hvilket også blev til kampens resultat.
Næste kamp på menuen er en pokalkamp mod Virum. Kampen bliver spillet onsdag den 26. september Kl. 17:30 i Virum.
U15: Lyngby Boldklub – FCK 1-0
1-0 Oliver Sylvest
U14: Medrivende sejr til Lyngby ude mod B.93
U14 skulle rejse sig efter sidste weekends nederlag, og det krævede en hård fight mod puljens tophold B.93. Første halvleg var en rodet affære, og den kraftige modvind betød, at De Kongeblå havde svært ved at sætte deres spil ordenligt sammen.
Anden halvleg bød stadigvæk ikke på det kønneste spil, men til gengæld var det effektivt. Hurtigt kom holdet foran 1-0 og 2-0, og herfra var sejren aldrig rigtig i fare. I særdelshed presspillet og de hurtige omstillinger fungerede ganske godt på en dag, hvor flowet i det offensive spil flød flot – i særdeleshed i 2. halvleg.
Næste udfordring i ligaen er en hjemmekamp mod Farum den 13. oktober kl. 11:45
U14: B.93 – Lyngby Boldklub 2-4
0-1 Frederik Hedegaard
0-2 Miron Zuberovski
1-3 Jacob Nielson
2-4 Magnus Devald
U13: Storsejr over Køge
U13 spillede søndag mod Køge. I 1. halvleg kom Lyngby foran med 4-0 efter blot 20 min. Køge reducerede derefter til 4-1 lige før pausen. Hele 1. halvleg var Lyngby mest på bolden og skabte masser af chancer.
I 2. halvleg kom Køge stærkere ud i presset, hvilket Lyngby-spillerne skulle bruge lidt tid til at vænne sig til. Spillet kommer aldrig helt op på niveau som i 1. halvleg. Halvlegen var generelt mere lige end 1. halvleg og endte uden mål, hvilket gav Lyngby en 4-1 sejr i sidste ende.
Næste kamp er pokalkamp 26 september kl. 17:30 hjemme mod FC Helsingør.
U13: Køge – Lyngby Boldklub 1-4
0-1 Rasmus Witzke
0-2 Pablo Palomino
0-3 Pablo Palomino
0-4 William Morthorst
Du kan stadig købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det. Køb dit ved at klikke her.
Du kan sikre dig billet til næste hjemmekamp mod HB Køge søndag den 30. september, hvor der er kampstart kl. 14:45. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Læs også: Markus Backmann skriver kontrakt med De Kongeblå
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.