VIDEO: Flotte kasser i weekendens akademikampe

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Vores spændende ungdomshold har endnu engang været i kamp denne weekend. Det være sig både i de respektive ligaer samt pokalturneringen for U13-holdets vedkommende. Vi er klar med opdateringer fra talenternes kampe lige her.
U19 var draget et smut til Odense i ligaen for at møde OB. U17 var taget samme tur for at møde de blåstribede. Hos U15 stod den på et møde med Farum. U14-drengene var blevet sat FC Roskilde i stævne på udebane. Endelig spillede U13-drengene mod Farum, og havde den 12. september en pokalkamp mod Himmelev-Veddelev.
U19: 4-1 nederlag i Odense
Hos U19-holdet gik det ikke som håbet, da drengene tabte på udebane med 4-1 til OB. Kampen varierede i spil og kvalitet, men OB viste sig skarpest igennem kampen og endte med en sikker sejr. Det var en kamp, der frustrerede Lyngby-holdet, og U19-cheftræner, Christian Sørensen, satte lidt ord på skuffelsen efter kampen:
Vi er rigtig frustrerede over igen at spille en kamp, hvor vi på bolden, både har faser med possession og samtidig også er i stand til at digtere tempoet fremadrettet, uden at dette udmønter sig i flere mål. Antallet af gange, hvor vi angriber OB’s sidste tredjedel er i højere grad sammenlignet med antallet af omstillinger imod os selv, end antallet af afslutninger, hvilket selvsagt har en stor indvirkning på kampens resultat”
“Vi er alle sammen hamrende irriterede og skuffede – naturligvis over de mistede point – men mest af alt over ikke at kunne følge op på de gode perioder, som vi har i kampene. På trods af dette, er det en afklaret gruppe, som virker top klar på at ændre tingene og igen på mandag at arbejde igennem for det næste skridt” lyder det fra U19-cheftræner, Christian Sørensen.
Næste kamp for holdet er hjemme mod Esbjerg den 22. september kl. 15:15.
OB – Lyngby Boldklub 4-1
0-1 Emilio Simonsen
U17: Ærgerligt nederlag til OB på udebane
U17-holdet var et smut i Odense for at møde OB i deres række. Det så ud til, at U17-drengene skulle have alle tre point med hjem fra Odense – men det lod sig ændre til allersidst. To gange reducerede OB en Lyngby-føring på straffespark, hvor Lyngby-holdet havde scoret et flot mål til 2-1 direkte på frispark. OB udnyttede kynisk deres chancer og fik efterfølgende bragt sig i front med 3-2. Drengene svarede imidlertid tilbage, og kom på 3-3 fem min før lukketid.
Desværre fik dommeren en hovedrolle i kampen. Holdet modtog en udvisning, og dette udnyttede OB igen, og således fik de en noget kontroversiel sejr i det 93. minut.
Der er heldigvis snart en kamp igen, hvor der er mulighed for revanche. Det er den 22. september, hvor Esbjerg kommer på besøg.
OB – Lyngby Boldklub 4-3
0-1 Endrit Kamilji
2-1 Maurits Kjærgaard
3-3 Maurits Kjærgaard
U15: Flot sejr på Farum Park
U15 var søndag taget en tur til Farum Park, hvor de skulle fortsætte de gode takter fra onsdagens pokalkamp. Drengene kom dog bagud efter blot to minutter, og de skulle derefter bruge lidt tid på at arbejde sig ind i kampen. Det gode arbejde betalte sig, da drengene efter et kvarter, fik udlignet til stillingen 1-1, hvilket også var resultatet ved pausen.
I anden halvleg fik drengene fra Lyngby sat sig på spillet og produceret mange gode chancer for at komme foran. Midtvejs i anden halvleg lykkedes det også, da en bold dumpede ned på kanten af feltet efter et hjørnespark, hvor den derefter blev sparket i kassen til stillingen 1-2 til Lyngby.
I slutningen af kampen pressede Farum på for en udligning, men de kongeblå drenge forsvarede føringen hjem og tog dermed alle tre point med hjem til Lyngby. Flot sejr!
Farum – Lyngby Boldklub 1-2
1-1 Oliver Sylvest
1-2 Peter Langhoff
U14: Nederlag mod FC Roskilde
U14 spillede lørdag mod FC Roskilde. Til trods for en rigtig god start, hvor holdet fik skabt et par chancer, endte det desværre ud i en dårlig præstation, der ledte til et 0-5 nederlag i en kamp, hvor der ikke var ret meget der lykkedes for De Kongeblå, der må op på hesten hurtigt igen.
FC Roskilde – Lyngby Boldklub 5-0
U13: Farum besejrede Lyngby Boldklub
Lyngby U13 skulle lørdag op mod Farum i turneringen. Første halvleg var med Farum som farligste hold, hvor Lyngby dog havde positive tendenser i spillet med bolden, men med manglende afslutninger. Farum gik til pause foran 1-0.
Anden halvleg var samme billede, hvor Lyngby til tider var bedst på bolden, og få chancer blev det også til, men desværre ingen der gav mål. Farum fik derimod scoret to og vandt dermed kampen 3-0.
Farum – Lyngby Boldklub 3-0
U13-pokalkamp: Sejr over Himmelev-Veddelev
U13 mødte Himmelev-Veddelev i 3 runde af pokalturneringen. U13 satte sig hurtigt på kampen, og bragte sig fortjent foran 1 og 2-0 efter bare ti minutter. Denne stilling holdte til pausen, hvor Lyngby havde domineret første halvleg.
Efter pausen fortsatte dominansen, men Himmelev fik reduceret på en omstilling. Dog svarede Lyngby hurtigt igen med målet til 3-1. Efter målet var det Lyngby, som var tættest på at score flere mål. Kampen endte dog uden yderligere scoringer og med en fortjent sejr på 3-1.
Næste modstander i pokalturneringen er vinderen af opgøret FC Helsingør-BSV
U13 pokalkamp: Himmelev-Veddelev – Lyngby Boldklub 1-3
0-1 Rumle Bang
0-2 Selvmål
1-2 Himmelev-Veddelev
1-3 Mikkel Kofoed
Læs også: Lyngby Boldklub A/S inviterer til fodboldcamp “Det’ Bare Fodbold 2018”
Læs også: Oskar Snorre udtaget til U21-landsholdet
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.