Lyngby lammetæver FC Helsingør i reserveligaen

Der var dækket op til lidt af en lækkerbisken i reserveholdsligaen, da Lyngby Boldklub hjemme tog i mod de Nordsjællandske rivaler fra FC Helsingør mandag eftermiddag.
Kampen startede med en masse duelspil, og begge hold havde deres hyr med at få spillet ordenligt til at flyde. Det var også småt med chancer og afslutninger i de første 10 minutter. Det sluttede dog brat, da Lyngby på et flot angreb spillede sig igennem Helsingørs forsvar. Adnan Mohammad modtog bolden i dybden i højre side. Efter et par lækre driblinger fandt han Nicki Bille i det lille felt, der kom i højt fart og skød bolden over stregen. 1-0 til De Kongeblå!
Herfra gik det stærk. Efter 25 minutter var Nicki Bille igen på spil, da han opsnappede en opspilsfejl fra Helsingør-forsvaret og sendte en bold på tværs til Daniel Stückler, der nemt kunne score til 2-0. Ganske fortjent. 2-0 holdt til pausen, og der havde, efter de første 10 minutter, stået Lyngby på alt i kampen.
Der skulle da heller ikke gå mere end fem minutter af 2.halvleg, før det næste mål faldt. Og det var også til Lyngby, der virkelig havde fundet melodien nu. Efter et fremragende gennemspillet angreb endte bolden for fødderne af en Lyngby-spiller, der fik afsluttet, men en Helsingør-spiller reddede bolden med hånden. Han fik sit andet gule kort, og dermed marchordre, og straffe til Lyngby! Det blev Rezan Corlu, der var dagens anfører, sat til at eksekvere. Det gjorde han utrolig sikkert lige midt i målet til 3-0-føring.
Men der var mere i vente fra de Kongeblå. Blot fem minutter senere, i det 55. Minut, blev Daniel Stückler sendt alene igennem med Helsingøres målmand. Her var Stückler ligeså kølig som den vind, der blæste over Lyngby Stadion, og udplacerede sikkert keeperen.
Det blev såmænd også 5-0, da Lyngbys offensiv igen rullede sig ud, og efter et flot angreb endte bolden hos Mads Carlsson, der spillede bolden på tværs til Adnan Mohammad, der let kunne score i et tomt mål.
Efter 70 minutter fik Helsingør så et trøstemål, da deres angriber fik en friløber ned mod Lyngby-målet, som han udnyttede klinisk. Hele festforestillingen blev rundet af efter 73 minutter, da Carlsson med nogle hurtigere og lækre træk kunne sende det sidste mål ind bag Helsingørs chanceløse målmand. Kampen sluttede med en afklapsning på 6-1 til Helsingør, og Lyngbys reserver kan se frem mod næste opgave med en rigtig god smag i munden efter en kamp, hvor især det høje pres fungerede rigtig flot.
Næste kamp for De Kongeblå er på søndag den 16. september, hvor Næstved BK venter kl. 13:45 på Lyngby Stadion. Køb i forsalg og spar penge. Det kan du lige her.
Minder for livet bliver skabt på Lyngby Stadion, og skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, der kæmper for oprykning til Lyngby, så kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Reserveliga Lyngby Boldklub  – FC Helsingør 6-1 (2-0)
12’ 1-0 Nicki Bille
25’ 2-0 Daniel Stückler
Pause’ LBK udskiftning: Nicki Bille (ud) – Maurtis Kjærgaard (ind)
Pause’ LBK udskiftning: Emilio Simonsen (ud)  – Esben Wolf (ind)
Pause’ LBK udskiftning: Frederik Winther (ud) – Tobias Bach (ind)
50’ 3-0 Rezan Corlu(str.)
55’ 4-0 Daniel Stückler
60’ LBK udskiftning: Daniel Stückler (ud) – Emil Kornvig (ind)
60’ LBK udskitfning: Marcus Backmann (ud) – Emil Bodholt (ind)
65’ 5-0 Adnan Mohammad
70’ 5-1 FC Helsingør
73’ 6-1 Mads Carlsson
74’ Advarsel: Tobias Bach
Lyngby Boldklub startopstilling:

Adnan Mohammad – Nicki Bille (ud pause’) – Daniel Stückler (ud 60’)

Emilio Simonsen (ud pause’) – Magnus Westergaard – Rezan Corlu(anf.)

Nicklas Mouritsen – Frederik Winther (ud pause’) – Marcus Backmann (ud 60’)-Mads Carlsson

Oliver Funch

Bænk: Maurits Kjærgaard(ind pause’), Tobias Bach (ind pause’), Esben Wolf (ind pause’), Emil Bodholt (ind 60’) og Emil Kornvig (ind 60’).
Læs også: Lyngby Boldklub foretager ændringer i akademiet
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Friends of Lyngby vil holde længere på talenterne
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) fodboldbilleder.dk