Storsejr mod FC Roskilde

De Kongeblå skulle en tur til Roskilde, hvor FC Roskilde ventede i 8. runde af NordicBet Ligaen, og det tændt Lyngby-mandskab, der var ude efter tre point.
Det var tydeligt, at holdet var sultne efter at bevise, at sidste uges kamp var en fejltagelse, og allerede fra start spillede Lyngby-holdet hurtigere og bedre end sidste uge. Kristian Lindberg havde gode muligheder for at score inden for det første kvarter, men Roskilde-målmanden afværgede begge gange, hvor han var alene igennem. Lyngby-presset fortsatte i kampens indledning, og efter 25 minutter gav det pote. Lasse Petry lagde en fornem aflevering, som Lasse Fosgaard steg højt op og lagde til rette for Lindberg, der skød bolden i mål til føring for gæsterne.
Der skulle ikke gå mange minutter, så blev føringen fordoblet. Mathias Hebo stak Jeppe Kjær i dybden med en flot aflevering, og den stærke angriber lobbede på fornem vis bolden i en smuk bue over målmanden og i mål til 2-0. De Kongeblå fortsatte de gode takter halvlegen igennem, men de hold gik til pause med stillingen 2-0 efter en solid og god første halvleg af Lyngby-mandskabet.
Mark Strudal må have sagt de rigtige ting i pausen, for Lyngby-holdet kom flyvende fra start i anden halvleg, hvor Hebo kunne gøre det til 3-0 efter bare tre minutter på et hammer af et skud. Bare tre minutter senere var Kjær igen på færde, og angriberen var alene igennem. Med et kælent skud udplacerede han Roskilde-målmanden, og så stod den 4-0 til De Kongeblå. Lyngby kontrollede kampen fint, og der skulle et uheld til, før Roskilde fik reduceret. Et hovedstød blev headet på Lasse Fosgaards hånd, og det blev takseret til straffespark. Det udnyttede Roskildes Emil Nielsen, og så stod den 1-4.
Med lidt under et kvarter igen blev Kristian Lindberg skiftet ud til klapsalver for de medrejsende Lyngby-fans, og Nicki Bille kom på banen til stor jubel fra Lyngby-fansene. Ti minutter forinden var Adnan Mohammad også blevet modtaget med appalus til sin debut i Lyngby-trøjen. Roskilde forsøgte at lægge et pres mod slutningen, men Lyngby-holdet stod bundsolidt, og de afværgede presset og kørte tre skønne point hjem.
Næste kamp for De Kongeblå er på søndag den 16. september, hvor Næstved BK venter kl. 13:45 på Lyngby Stadion. Køb i forsalg og spar penge. Det kan du lige her.
Minder for livet bliver skabt på Lyngby Stadion, og skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, der kæmper for oprykning til Lyngby, så kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
NordicBet Liga 8. Runde: FC Roskilde – Lyngby Boldklub 1-4 (0-2)
25’ 0-1 Kristian Lindberg
33’ 0-2 Jeppe Kjær
48’ 0-3 Mathias Hebo
51’ 0-4 Jeppe Kjær
52’ LBK udskiftning: Kevin Tshiembe (ud) – Nicklas Mourtisen (ind)
63’ 1-4 Emil Nielsen (straffespark)
65’ LBK udskiftning: Gustav Marcussen (ud) – Adnan Mohammad (ind)
77′ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Nicki Bille (ind)
Lyngby Boldklub startopstilling:

Gustav Marcussen (ud 65′) – Jeppe Kjær – Kristian Lindberg (ud 77′)
Jesper Christjansen – Lasse Petry – Mathias Hebo
Oliver Lund – Kevin Tshiembe (ud 52′) – Martin Ørnskov (c) – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Bænken: Oliver Funch (MM), Nicklas Mouritsen (ind 52′), Marcus Backmann, Magnus Westergaard, Nicki Bille (ind 77′), Rezan Corlu og Adnan Mohammed (ind 65′).
Foto (c) fodboldbilleder.dk
Læs også: Lyngby Boldklub foretager ændringer i akademiet
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Friends of Lyngby vil holde længere på talenterne
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.