Topkampe og pokalsucces for akademiholdene

Foto (c) fodboldbilleder.dk

I den forgangne weekend var vores ungdomshold endnu engang i aktion, da der stod både ligakampe og pokalkampe på menuen for de unge Kongeblå.
For de ældst af talenterne gjaldt det en ligakamp hjemme mod  Vejle Boldklub. For U17-drengene stod den ligeså på Vejle på hjemmebane. U15 og U14 var, for begge holds vedkommende, involveret i pokalkampe mod henholdsvis Ølstykke FC og Himmerlev-Vedderlev. Endelig stod U13-drengne over for KB i deres anden turneringskamp i denne sæson.
U19: Knebent nederlag til Vejle for U19-holdet
Vores U19-drenge var i kamp mod Vejle Boldklub på Lyngby Stadion den 02.09. kl. 13:00. Det var en kamp, der var på vippen længe, og var kendetegnet ved at være meget lige. I sidste ende endte det dog med et knebent nederlag på 2-1 til Vejle, hvilket ærgrede cheftræner, Christian Sørensen, der dog også så positive ting i nederlagets stund:
Der er gode momenter i særligt 2. Halvleg, hvor vi viser det tempo og den dynamik, som skal kendetegne udtrykket. – Og vi er fuldt ud bevidste om, at vi i de perioder presser Vejle langt tilbage.
Med det in mente er vi irriterede og skuffede over, at vi i alt for lange faser ikke får udnyttet vores store boldbesiddelse til at skabe flere chancer, og generelt spiller og presser alt for lidt fremad.
Vi skal skabe en større robusthed omkring stilen i de perioder, hvor vi spillerne er “fristede” til ty til egne løsninger.”

U19: Lyngby Boldklub  – Vejle Boldklub 1-2
1-0 Karim El Haddouchi
U17: Ærgerligt nederlag for U17-gutterne mod Vejle.
Søndag den 02.09 kl. 15:15 var der bagt op til et brag af en kamp, da De Kongeblå U17-spillere hjemme krydsede klinger med Vejle Boldklubs ditto.
Kampen startede godt for Lyngby-drengene, der sad på det meste i 1.halvleg, og fortjent bragte sig foran 2-0 inden Vejle fik reduceret inden pausen. Der skulle dog ikke gå lang tid i 2.halvleg før kampen desværre var tippet over på Vejles præmisser, og Lyngbys 2-1 føring blev på kort tid vendt om til en Vejle-føring på 4-2. Personlige fejl og uopmærksomhed betød, at Vejlede sad langt mere på flæsket i 2.halvleg, og Lyngby kunne desværre ikke stå imod den energi som Vejle tog med ud til 2.halvleg. Det hele sluttede med et ærgerligt nederlag på 2-5 hjemme mod Vejle, der fortsat er ubesejret efter tre kampen og ligger nummer 1 i rækken.
Der var dog også en del positive tinge, at tage med for drengene, der i store dele af 1.halvleg var rækkens førerhold ganske overlegne, så der er meget at bygge videre på til de næste kampe. Næste gang venter OB den 15.09 i Odense.
U17: Lyngby Boldklub – Vejle Boldklub 2-5
1-0 Maurits Kjærgaard
2-0 Maurits Kjærgaard
U15: Klasseforskel i pokalen mod Ølstykke FC
For gutterne på U15 stod den på pokalkamp, da Lyngby-holdet onsdag den 29.08 kl. 18.00 var på besøg hos Ølstykke. I en kamp, der var blottet for spænding, viste Lyngby-holdet godt spil og masser af gejst, da Ølstykke blev besejret stenstikker med 7-0 efter en solid 4-0 føring ved pausen. 2.halvleg blev stort set en gentagelse af første og Lyngby-holdet kreerede masser af chancer i en kamp, hvor Ølstykke reelt var chanceløse.
U15: Ølstykke FC – Lyngby Boldklub 0-7
0-1 Victor Kløvborg
0-2 Tobias Storm
0-3 Zamir Aliji
0-4 Zamir Aliji
0-5 Zamir Aliji
0-6 Zamir Aliji
0-7 Gustav Mortensen
U14: Magtdemonstration i pokalkamp mod Himmerlev-Veddelev:
U14-drengene var tirsdag den 28.08 kl.18:30 i ilden i pokalen mod Himmerlev-Veddelev på udebane. Det skulle vise sig, at blive en af de rigtig sjove dage på kontoret, da Lyngby-holdet viste sig klart overlegne og smadrede Himmerlev med hele 9-0 på deres bane. Der var aldrig tvivl om udfaldet, og De Kongeblå gutter er således meget overbevisende videre i pokalen, hvor den næste gang står på traditionsopgør, når Lyngby-drengene skal et smut forbi Frem. Den kamp spilles tirsdag den 11.09 kl. 18.00.
U14: Pokalkamp: – Himmerlev Veddelev – Lyngby Boldklub 0-9
0-1: Magnus Devald
0-2: Noah Emmanuel
0-3: Magnus Devald
0-4: Noah Emmanuel
0-5: Miron Zuberovski
0-6: Nikola Cabrilo
0-7: Diego Casilagan
0-8: Louis Keita
0-9: Diego Casilagan
U13: God sejr mod et stærkt KB-hold
U13 tog lørdag den 01.09 kl. 13:00 imod KB i den anden turneringskamp i efterårsturneringen. KB satte sig hurtigt på kampen på spil og chancer, hvor drengene blev udfordret en del af et stærkt KB-hold. KB kom også foran efter 21 min. Ved pausen var KB fortjent foran, men U13 var ikke helt uden chancer og kunne sagtens have scoret et eller to mål
Anden halvleg blev samme billede, som 1. halvleg, hvor KB sad på kampens spil og chancer. Drengene fik dog kæmpet sig tilbage med hård fight, hvilket gav 2 mål og dermed en føring på 2-1 med 6 min tilbage af kampen. Slutningen af kampen blev ren overlevelse foran eget mål for at holde KB fra scoring, hvilket heldigvis også lykkedes.
Målt på chancer og spil havde KB fortjent at vinde kampen, men på hård fight og en masse kilometer i benene fik U13 taget alle 3 point.
Dette var U13’s første sejr i turneringen, som giver selvtillid og mod på mere i de næste kampe i turneringen.
U13: Lyngby – KB 2-1
1-1 Pablo Palomino
2-1 Pablo Palomino
Læs også: Lyngby Boldklub A/S inviterer til fodboldcamp “Det’ Bare Fodbold 2018”
Læs også: Oskar Snorre udtaget til U21-landsholdet
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: U18-talenter vinder international turnering i Belgien
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.