Friends of Lyngby vil holde længere på talenterne

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Ejerkredsen i Lyngby Boldklub har, som beskrevet på blandt andet bold.dk tidligere, fundet flere penge til Lyngby-projektet i 1. division. 10 millioner kroner er i løbet af sommeren blevet skudt ind i Lyngby Boldklub.
Flere penge betyder dog ikke nødvendigvis, at klubben satser hovedløst eller kortsigtet – pengene går til at understøtte klubbens økonomi og give ro på bagsmækken til, at navnlig den kommercielle udvikling samt ikke mindst arbejdet med talenterne kan fortsætte.
Kort fortalt håber klubben flere ”rentable” talenter, blandt andet gennem forlængelser med de unge spillere. Senest var det Kevin Tshiembe, der forlængede med Lyngby Boldklub – og den slags historier håber bestyrelsesformand Tommy Petersen at præsentere flere af fremover:
”Som tidligere udmeldt har Friends of Lyngby (FoL) fundet de yderligere 10 millioner kr. efter nedrykningen. Klubben vælter sig ikke i penge, og vi har bedt alle i og omkring klubben at om at skære til, men det interessante er, at vores fokus på at holde længere på talenter allerede viser sit værd” fortæller Tommy Petersen med henvisning til forlængelsen med førnævnte Tshiembe, samt de tre unge midtbanespillere Mads Carlson, Magnus Westergaard og Emilio Simonsen, der alle har forlænget kontrakter med De Kongeblå de seneste måneder.
”Vi har to spillere inde omkring U21-landsholdet, og også på de yngre landshold er vi godt med igen. Lyngby har så mange talenter på alle årgange, og ud fra et ungdomsmæssigt synspunkt ser det lysere ud end længe, også selvom der selvfølgelig kan nå at ske meget i transfervinduet den sidste tid op til deadline” fortæller Tommy Petersen.
Ryster ikke på hånden
Klubben har skåret til økonomisk, blandt andet på førsteholdet, der har sagt farvel til flere løntunge spillere. For ejerkredsen er det vigtigste en klub i økonomisk balance, og derfor nærmer udgifterne sig stille og roligt indtægterne. Men det tager tid, erkender Lyngby-formanden:
”Det er selvsagt svært, at ville gøre det så godt som muligt i 1. division, samtidig med at vi skærer i lønrammen for førsteholdet, og bruger de få penge vi har på at binde talenterne længere og investere kommercielt. Vi piver dog ikke, for det er det rigtige for klubben på sigt, at vi kommer i økonomisk balance og får bygget os op til en tur i Superligaen, men det kan på den korte bane selvfølgelig koste lidt på resultaterne. Det er en risiko, vi må leve med” fortæller Tommy Petersen, der dog bestemt ikke vurderer, at ejerkredsen har mistet modet trods nedrykningen:
”Overhovedet ikke, vi ryster ikke på hånden, og vi har skabt økonomisk ro om klubben. Friends of Lyngby er et unikt fællesskab, hvor alle hjælper til, hvor de kan. Der er blevet lagt masser af frivillige timer siden februar, og det er en tydelig Lyngby-ånd, man mærker.”
”Vi kan også se udslaget, blandt andet kommercielt. De første nye partnere har allerede meldt sig på banen, men vi skal have endnu flere med i det nye projekt. Vi mener det meget konkret, når vi siger ’Sammen For Lyngby’, og kan også mærke at flere og flere finder vores projekt både sympatisk og spændende forretningsmæssigt. Det glæder os, selvom der er lang vej endnu” fortæller Tommy Petersen.
Siden redningen i februar har såvel Friends of Lyngby som Lyngby Boldklub mærket en stærk interesse for det nye projekt, og mange har allerede meldt sig med på rejsen, hvor der er åbent for flere. Kunne du have interesse i at høre mere om det nye Lyngby-projekt, kan du kontakte kommerciel direktør, Andreas Byder, på tlf. nr. 2623 6366 eller e-mail: ab@lyngby-boldklub.dk.
Læs også: Sydbank bliver kongeblå partner – Støtter ungdommen i Lyngby Boldklub
Læs også: Unicars er ny kongeblå partner og tilslutter sig Lyngby-projektet
Læs også: Inforevision og fire lokalpartnere forlænger med Lyngby Boldklub
Læs også: Opdatering fra Lyngby Boldklub A/S – Friends of Lyngby sikrer ro på bagsmækken
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.