Spænding for U15 og U14 ved Crowne Plaza Cup 2018

I weekenden var vores forskellige akademihold endnu engang i kamp. Det var en blandet landhandel i forhold til modstandere, hvor U19 og U17 begge mødte FCK i deres respektive ligaer, og de unge gutter fra U15 og U14 deltog i Crowne Plaza Cup. U19 spillede mod FCK ude, mens U17 tog imod samme klub hjemme. Ved Crowne Plaza Cup mødte vores U15-hold Yokohama, KäPa United, Malmø og HJK Helsinki, mens U14-gutterne spillede mod henholdsvis IFK Göteborg, Slagelse, Aab og FC Roskilde.
Nederlag til U19 mod FCK
Fredag d. 24.08 kl. 18:00 tog FCK’s U19-hold imod Lyngbys Boldklubs ditto. Kampen endte desværre med et snævert nederlag for De Kongeblå på 1-0 til FCK, men efter kampen kunne cheftræner Christian Sørensen fortælle, at der er progression i spillet og en del positive tendenser at tage med videre på trods af, at der stadig er plads til forbedringer:
”I den proces vi er i, med implementeringen af en ny spillestil, kan konklusionen deles op i to. Vi er tilfredse med den fremgang, som vi har vist siden sidste kamp, hvor presspillet i fredags var markant mere fremadrettet og positionerne på bolden bedre.
Der er fortsat et stykke vej til toppræstation, da vi ikke er langt nok i forløbet. Vi har fortsat for mange udfald og er ikke dybe nok i stilen til at være trygge i alle faserne. Med det sagt, kan vi dog tillade os at være fortrøstningsfulde ift. på dette stadie, at udfordre FCK på en måde, hvor vi med rette er skuffede over ikke tage mere med hjem” udtaler Sørensen efter kampen.
U19: FCK 1-0 Lyngby Boldklub

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

Uafgjort for U17 hjemme mod FCK
U17-gutterne havde ligeledes kamp mod FCK. De spillede lørdag d. 25. 08. Kl. 15:30. Det var en kamp med et begrænset antal chancer i begge ender. Lyngby-drengene forsvarede sig glimrende og satte i perioder et godt pres ind på udeholdet. Defensiven fungerede ganske fint, og FCK’s chancer opstod primært via omstillinger og dødboldssituationer. Offensivt haltede det dog mere, og holdet havde svært ved at tilspille sig de helt store chancer. Dog opstod der nogle store muligheder til slut, og det havde ikke været ufortjent, hvis De Kongeblå havde snuppet tre point i sidste ende. Alt i alt var det en kamp, der lå på vippen, og et point, på en svær udebane, må betagens som et udmærket resultat.
U17: Lyngby Boldklub – FCK 0-0

Se første afsnit af vores dokumentarserie “Sammen For Lyngby” her

U15: Blandede resultater ved Crowne Plaza Cup
Ved Crowne Plaza Cup startede vores U15-drenge, iklædt nye trøjer med Sydbank på maven, stærkt ud med at besejre Yokohama med 3-2 efter endda at have være bagud 0-2. Flot Comeback!
Derefter spillede drengene mod Käpa United, der desværre vandt 1-0 over de unge Lyngeby-gutter efter en ellers lige kamp.
Tredje kamp stod mod vores svenske naboer fra Malmø, der blev sendt hjem til Sverige med et 5-3 nederlag efter en målrig kamp. Dejlig sejr!
I sidste kamp udspillede Lyngby HJK Helsinki, og vandt fuldt fortjent med 4-0. Der blev scoret nogle virkelig flotte mål, og det var en dejlig oplevelse at slutte turneringen af med. Desværre var resultaterne ikke nok til at gå videre fra gruppen.
U15 ved Crowne Plaza Cup 2018
Lyngby BK – Yokohama 3-2
Lyngby BK – KäPa United 0-1
Lyngby BK – Malmø 5-3
Lyngby BK – Helsinki 4-0
U14: Blandede oplevelser ved Crowne Plaza Cup
U14-holdet startede desværre skidt ud med Crowne Plaza Cup, da det blev til et 1-4 nederlag mod IFK Göteborg og et 1-2 nederlag mod Slagelse. Derefter gik det bedre og de unge Kongeblå spillere slog Aab og FC Roskilde henholdsvis 2-0 og 3-1. Det endte med en 7.plads for de unge Lyngby-drenge, da turneringen var færdigspillet.
U14 ved Crowne Plaza Cup 2018
Lyngby – IFK Göteborg 1-4
Lyngby – Slagelse 1-2
Lyngby – AaB 2-0
Lyngby – FC Roskilde 3-1
I den kommende uge venter pokalkampe for U13, 14 og 15.
Læs også: Lyngby Boldklub A/S inviterer til fodboldcamp “Det’ Bare Fodbold 2018”
Læs også: Oskar Snorre udtaget til U21-landsholdet
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: U18-talenter vinder international turnering i Belgien
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.