Strudal: Vi er aldrig tilfredse, når vi ikke får tre point

Foto (c) fodboldbilleder.dk

De Kongeblå hentede et point i gårsdagens udekamp mod Fremad Amager, da hjemmeholdet udlignede dybt inde i overtiden. Lyngby-mandskabet havde ellers været foran i meget af kampen, og offensivt havde der været rigtig gode takter, og derfor var det også en ærgerlig kongeblå cheftræner, vi fangede efter kampen, der aldrig er tilfreds, når der ikke bliver hentet tre point:
”Vi bliver aldrig tilfredse, når vi ikke får tre point. I første halvleg har vi et fantastisk momentum, da vi fik lagt vores pres optimalt. Det gjorde, vi fik brudt bolden højt flere gange, og det skabte mange offensive omstillinger. Efter pausen kom vi for skidt ud, og det udnyttede Fremad Amager til at skabe et overtag til dem. Vi forsøgte med et systemskifte for at vende kampen, men det lykkedes desværre ikke særlig godt, og der kan man altid i bagklogskabens lys spørge, om vi skulle have gjort det” siger Strudal og fortæller videre:
”Vi kom til at stå lidt i mellem at presse og stå dybt og kompakt. Så det er noget erfaring, vi tager med til de næste kampe, hvor vi skal lære af vores fejl, og på den måde bygge ovenpå de positive elementer, der bestemt var i spillet. Vi er et nyt hold, der skal spilles sammen, og vi ser fremgang fra kamp til kamp, hvilket er positivt” lyder det fra cheftræneren, der var irriteret over, at det udlignende mål kom på en standardsituation, som holdet ellers terper i hverdagen:
”Vi sætter os selv under pres i flere situationer, da vi smider nogle bolde for let væk. Udover det ved vi, at dødbolde er et farligt våben for Fremad Amager. Derfor er det ekstra irriterende, at det er på en standardsituation, de udligner på i overtiden, som ellers er noget, som vi terper i hverdagen” siger Mark Strudal, der ikke vil bruge midt ugens ekstra pokalkamp som undskyldning for resultatet:
”Hvis man fører 2-0, så skal man gøre det færdigt. Det er ikke nogen undskyldning, og jeg synes, at vi roterede fint i forhold til den pokalkamp. Kampen lå i vores hænder i dag, og det skal vi selv gøre færdigt. Vi har lært noget af opgøret, og nu vi skal ud og jobbe stenhårdt på træningsbanen, så er jeg sikker på, at vi er klar til kampen mod Thisted om en uge” afslutter Strudal.
I kan læse kampreferat fra kampen her.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Lyngby Boldklub skriver med endnu et kongeblåt talent
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.