2-2 mod Fremad Amager på sen udligning

Det kongeblå mandskab havde taget den korte tur til Amager, hvor der ventede en kamp mod Fremad Amager i 3. runde af NordicBet Ligaen. Kampen skulle spilles på Sundby Idrætspark, hvor der var anlagt ny kunstgræsbane til denne sæson. Der var mødt masser af Lyngby fans op, og de kunne tydeligt høres på stadion.
Lyngby-holdet startede godt ud, og Fremad Amager truede mest på omstillingerne, hvor de tit løb i offside-positioner hos et godt afstemt Lyngby-hold. Både Jeppe Kjær og Rezan Corlu var virkelig i spilhumør fra kampens start, og de holdt Fremad Amagers målmand varm med flere forsøg. Det blev dog ikke helt farligt nok. Efter 12 minutter var hjemmeholdet tæt på, da de kunne skyde inde i Lyngby-feltet, men Mikkel Andersen kom ned til skuddet, og han reddede i sikker stil. Få minutter senere var Kjær tæt på, da han tæt under mål efter et hjørnespark fik afsluttet, men en FA-forsvarer clearede på stregen. Tæt på!
Fem minutter senere var De Kongeblå endnu en gang farlige. Kjær blev flot spillet alene med målmanden, som han rundede, men han overplacerede desværre sin afslutning. Efter godt en halv time var Fremad Amager tæt på at bringe sig foran, men Andersen i Lyngby-mplet diskede op med en flot redning, og holdt stillingen. Den blev dog brugt få minutter efter. Lasse Fosgaard blev sendt i dybden, og alene med målmanden chippede han på fornem vis bolden i mål til Lyngby-føring. Den stilling holdt til pause, hvor Lyngby dermed var foran 1-0.
Efter godt femten minutter af anden halvleg, var hjemmeholdet tæt på at få udlignet, men en god redning fra Andersen og en clearing fra Kevin Tshiembe holdt stillingen. Godt syv minutter senere fik Rezan Corlu tilkæmpet sig et straffespark, da han blev nedlagt alene igennem. Mathias Hebo skulle tage sig af det, og han placerede et hårdt skud til venstre i målet, og så stod den 2-0 til De Kongeblå. Desværre holdt stillingen ikke længe, da Fremad Amager fik udlinget efter 70 minutter på et skud fra distancen af Sammy.
Det startede et hårdt pres fra hjemmeholdet, og Andersen måtte flere gange levere gode redninger for at holde føringen til Lyngby-mandskabet. Desværre kunne Lyngby-målmanden ikke gøre noget to minutter inde i overtiden. Et langt indkast blev forlænget til bagerste stolpe, og her kom Lukas Engel stormende, og han kunne heade bolden i mål til 2-2. Den stilling holdt til slutfløjt, og dermed endte det med pointdeling mellem de to mandskaber.
NordicBet Liga 3. runde: Fremad Amager – Lyngby Boldklub 2-2 (0-1)
35′ 0-1 Lasse Fosgaard
37′ Lucas Ohlander (gult kort)
51′ LBK udskiftning: Gustav Marcussen (ud) – Adam Sørensen (ind)
52′ LBK udskitning: Nicklas Mourtisen (ud) – Kristian Lindberg (ind)
64′ Rezan Corlu (gult kort)
65′ Kristian Lindberg (gult kort)
67′ 0-2 Mathias Hebo (straffe)
70 1-2 Sammy
78′ LBK udskiftning: Rezan Corlu (ud) – Jesper Christjansen (ind)
92′ 2-2 Lukas Engel
Lyngby Boldklub startopstilling

Jeppe Kjær – Rezan Corlu (ud 78′) – Gustav Marcussen (ud 51′)
Michael Lumb – Mathias Hebo – Martin Ørnskov (c) – Lasse Fosgaard
Nicklas Mouritsen (ud 52′) – Nicolai Geertsen – Kevin Tshiembe
Mikkel Andersen

Bænken: Oskar Snorre, Adam Sørensen (ind 51′), Mads Carlson, Oliver Lund, Jesper Christjansen (ind 78′), Kristian Lindberg (ind 52′) og Daniel Stückler.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Læs også: Lyngby Boldklub skriver med endnu et kongeblåt talent
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.