Mohammed Saeid og Lyngby Boldklub ophæver samarbejdet

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Partnerskabet mellem midtbanespilleren Mohammed Saeid og Lyngby Boldklub blev aldrig som forventet, og derfor har parterne besluttet sig for at afbryde samarbejdet.
Mohammed Saeid blev hentet til Lyngby Boldklub kort før nytår, men nåede altså kun otte måneder i klubben. ”Mo” fik i foråret blot fem optrædener i Superliagen, og derfor har både klub og spiller nærmet sig hinanden i forhold til en ophævelse af den svenske midtbanespillers kontrakt:
”Nogle gange er det jo desværre sådan, at den plan man havde lagt ændrer sig eller ganske enkelt ikke lykkes. I det her tilfælde, er der tale om en kombination, for vi er ikke tvivl om, at Mo er en god spiller. Men vi er ikke lykkedes med at få Mohammed integreret i vores setup, og samtidig er virkeligheden nu i 1. division, at vi skal vise økonomisk ansvarlighed og bygge op på ny. I den plan har vi i fællesskab søgt en afklaring for Mohammed, som alle parter har været tilfredse med og det er nu lykkedes og kontrakten er derfor nu blevet ophævet” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen, der roser Mohammed Saeid for en god indstilling:
”Mohammed har trænet og været professionel hele vejen igennem, også selvom spilletiden var sparsom. Vi ønsker ”Mo” alt godt i fremtiden, og håber han finder fodboldlykken et andet sted” lyder det fra Birger Jørgensen.
”Jeg er selvfølgelig først og fremmest ærgerlig over, at min tid i Lyngby sluttede af med en nedrykning, og jeg har ondt af klubbens fans over, at det ikke lykkedes at blive oppe. Men jeg er helt sikker på, at Lyngby nok skal komme tilbage. Der er kommet en god træner ind, der har fået styr på holdet, og det er en god gruppe af spillere med god holdånd. Det er stadig et hold med mange gode spillere, og jeg tror der er gode chancer for, at Lyngby kommer op igen på et tidspunkt. Jeg ønsker alle held og lykke med projektet” fortæller Mohammed Saeid.
27-årige Mohammed Saeid kom til Lyngby transferfrit i vinter efter tre år i Major League Soccer i USA. ”Mo” fik i alt seks kampe for Lyngby – 5 i Superligaen og en enkelt optræden i 1. division.
Lyngby Boldklub ønsker Mohammed Saeid held og lykke fremover.
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: 1-1 i sæsonpremieren mod Hvidovre IF
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.