1-1 i sæsonpremieren mod Hvidovre IF

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Det var et Lyngby Stadion badet i sommer, og masser af forventningsfulde kongeblå fans havde fundet vej til Lundtoftevej med godt humør og smurte sangstemmer. Kampens indledning var meget jævnbyrdig, men efter små tyve minutter fik hjemmeholdets tilhængere noget ekstra at klappe af.
En bold faldt ned for fødderne af den unge kantspiller, og med et flot placeret skud kunne han bringe de Kongeblå foran i kampen til stor jubel på Lyngby Stadion. Desværre gik der ikke længe, før Hvidovre udligende. Kim Aabech afsluttede mod mål, og hans skud blev rettet af flere gange, hvilket førte til, at bolden gik i mål.
Der var tryk på i den her periode, og kort efter kunne Lyngby have scoret igen. Kristian Lindberg skød mod mål, og Hvidovre-målmanden kunne kun parere. Marcussen var først over returen, men hans skud gik desværre venstre om udeholdets mål. Resten af halvlegen var jævnbyrdig, hvor Stückler var tættest på, men han blev hindret i sidste øjeblik. Derfor kunne de to hold gå til pause med stillingen 1-1.
Dommeren havde nærmest ikke fløjtet op for anden halvleg, før Lyngby næsten kom foran. Lasse Fosgaard fandt Lindberg på bagstolpen, og han fik headet. Desværre lige på målmanden, og så blev der hjørne, der ikke førte til noget. Få minutter efter var ‘Gus’ på færde igen. Han driblede til baglinjen og fandt Stückler, der fik aflsuttet, men skuddet blev blokeret.
Herefter var Hvidovre tættest på. Først hakkede Kim Aabech et frispark på stolpen, og kort efter havde de en fri chance i feltet, som de heldigvis skød ved siden af Lyngby-målet. Ti minutter senere forsøgte Herolind Shala at svare tilbage. Han tog en rask dribletur og fik afsluttet, men udeholdets målmand reddede forsøget.
Lyngby pressede på mod slutningen, men bolden ville ikke ind over stregen, og dermed endte det med en pointdeling mellem de to hold. Næste kamp for De Kongeblå er på søndag den 5. august, hvor Silkeborg gæster Lyngby Stadion kl. 13:45. Du kan allerede sikre dig billet til opgøret fra 70 kr. ved at klikke her.
Skal du have alle hjemmekamp på Lyngby Stadion med, så kan du få et sæsonkort som abonnement for bare 75 kr. om måneden. Det kan du købe ved at klikke lige her.
NordicBet Liga 1. runde: Lyngby Boldklub – Hvidovre IF 1-1 (1-1)
18′ 1-0 Gustav Marcussen
22′ 1-1 Oliver Lund (selvmål)
34′ Kevin Tshiembe (gult kort)
54′ LBK udskiftning: Oliver Lund (ud) – Herolind Shala (ind)
59′ LBK udskiftning: Daniel Stückler (ud) – Rezan Corlu (ind)
66′ Herolind Shala (gult kort)
69′ Lasse Fosgaard (gult kort)
80′ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Mohammed Saeid (ind)
Lyngby Boldklub startopstilling

Kristian Lindberg (ud 80′) – Daniel Stückler (ud 59′) – Gustav Marcussen
Nicklas Mouritsen – Martin Ørnskov (c) – Mathias Hebo – Lasse Fosgaard
Oliver Lund (ud 54′) – Nicolai Geertsen – Kevin Tshiembe
Mikkel Andersen

Bænken: Oskar Snorre, Rezan Corlu(ind 59′), Mads Carlson, Herolind Shala (ind 54′), Jesper Christjansen, Esben Wolf og Mohammed Saeid(ind 80′).
Læs også: Ikke fornyede sæsonkortpladser er nu frie – Køb dit sæsonkort nu
Læs også: Martin Ørnskov ny anfører for Lyngby Boldklub
Læs også: Lyngby Boldklub skriver med endnu et kongeblåt talent
Læs også: Lyngby Porcelæn bliver kongeblå partner og præsenterer “Kampens Lyngby-spiller”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.