U19-holdet er i pokalfinalen efter straffesparksdrama mod FCN!

Du kan se highlights fra kampen i ovenstående video

Der var spænding i luften, da U19-holdet onsdag aften skulle spille pokalsemifinale mod lokalrivalerne fra FC Nordsjælland. Det var banerne på Lundtoftevej, der dannede rammen for opgøret, som blev en særdeles seværdig affære, hvor man skulle helt ned til sidste spark, for at afgøre hvem der skulle i pokalfinalen.
Thomas Lollikes tropper mødte op i en stærkere opstilling end vanligt, da der var et par velkendte ansigter fra Superliga-truppen, da både Emilio Simonsen og Emil Bodholdt-Larsen startede inde, og Simon Pedersen var også at finde i startopstillingen. Kampen startede hektisk, hvor begge hold lagde ud med god energi. Der skulle dog gå mere end en halv time, før kampens første mål faldt. Det var heldigvis til hjemmeholdet, hvor Mads Carlson afsluttede en flot omstilling fra Lyngby-holdet. FCN svarede dog hurtigt tilbage, og de udlignede indenfor fem minutter. Der blev ikke scoret mere i første halvleg, og dermed stod den 1-1 ved pausen.
Anden halvleg blev en jævnbyrdig kamp, hvor det var FCN, der bragte sig foran efter cirka 65 minutter. Lyngby-mandskabet pressede på efter scoringen, og med 15 minutter tilbage af kampen blev FCN midlertidigt reduceret til ti mand grundet et gult kort. Det udnyttede De Kongeblå og udlignede med fem minutter tilbage, og dramaet var stadig ikke færdigt. Der blev nemlig ikke scoret mere i den ordinære tid, og de to hold skulle direkte i straffesparkskonkurrence. Her endte Lyngby med at trække det længste strå, hvor de vandt 4-3, og dermed bookede de billetten til pokalfinalen, som bliver mod enten Brøndby eller Hvidovre, som spiller næste uge. Du kan se alle scoringerne i ovenstående video, og du kan se kampfakta her nedenunder.
Kampfakta: Lyngby Boldklub – FC Nordsjælland 2-2 (4-2 i straffesparkskonkurrence)
1-0 Mads Carlson
1-1 FCN
1-2 FCN