Procedurer for rekruttering i Talentafdelingen

Lyngby Boldklubs rekrutteringsarbejde sker formelt gennem klubbens forskellige rekrutteringsudvalg, der har det endelige mandat til at beslutte de fremtidige rekrutteringer til klubbens elitehold. På akademiet arbejdes der med tre rekrutteringsudvalg, som beskrevet nedenfor og som løbende mødes:

Rekrutteringsansvarlige:

• Nicas Kjeldsen: U19
  • Marcus Oxe: U17-U15
  • Morten Nagel: U14-U11

Rekrutteringsudvalgene vender løbende interessante spillere meldt ind fra scouting organisationen og besluttes det at igangsætte rekrutteringsproces på en spiller er det den rekrutteringsansvarlige i segmentet der indleder dialog med spillerens klub.

Vi tilstræber altid, at klubskifter sker i god dialog og samarbejde med den afgivende klub og efter gældende regelsæt fra DBU.

Kontakt til klubber

Den rekrutteringsansvarlige står for kontakt til spillerens klub, mundtligt og skriftligt.

Herefter indledes dialog med spillerens forældre.

Ligeledes er det de rekrutteringsansvarlige, der arrangerer og faciliterer rekrutteringsmøder med spilleren/forældre samt for at arrangere prøvetræning eller klubskifte.

Henvendelser fra eksterne spillere eller forældre sker altid gennem de rekrutteringsansvarlige for de pågældende årgange, og det vil altid være de rekrutteringsansvarlige, der efterfølgende indgår i en evt. dialog med den pågældende spillers klub.

Henvendelser fra eksterne spillere eller forældre

Vendes også i rekrutteringsudvalget, hvor det vurderes om spilleren er relevant, og den fremadrettede proces besluttes.

Det vil altid være den rekrutteringsansvarlige, der efterfølgende indgår i en evt. dialog med den pågældende spillers klub.

Kontakt via sociale medier

På akademiet i Lyngby Boldklub har såvel trænere, scouts eller andre ansatte ikke lov til at kontakte eksterne spillere eller forældre. Det gælder også evt. kontakt via sociale medier. Således ligger Lyngby Boldklub stor vægt på at sikre en høj etisk standard for vores scouting- og rekrutteringsproces.

Hvis en spiller ikke længere skal spille i Lyngby Boldklub

I Lyngby Boldklub har vi en målsætning om, at lykkes med alle spillere. Det skal forstås på den måde, at spilleren skal have et positivt indtryk af Lyngby Boldklub uanset, at spilleren på et tidspunkt ikke længere skal være en del af akademiet.

For at sikre dette indgår vi altid tidligt i dialog med spilleren og dennes forældre, hvis vi ser tegn på, at spillerens tid i Lyngby Boldklub lakker mod enden. Dette med henblik på, at give spilleren og familien god tid til at forholde sig til udviklingen. Desuden ligger Lyngby Boldklub vægt på at bidrage til at spilleren hjælpes videre til en ny klub med henblik på, at fastholde spillerens fortsatte tilknytning til verdens bedste spil med de mangel fysiske og sociale gevinster, der følger med.