Flotte akademi-resultater i weekenden

Lørdag eftermiddag var Silkeborg på besøg i Lyngby for at møde U15, U17 og U19. Det blev til i alt 8 point til de kongeblå hold, som leverede fornuftige præstationer alle tre. U15 og U17 tog alle tre point, mens U19 spillede uafgjort og tog det ekstra point på straffe.

U17 havde lørdagens sene kamp med kickoff 15:15. Lyngby tog en sikker 2-0 sejr med fra kampen og var på spil og chancer det bedste hold på banen. I 1. halvleg holdt Lyngby-holdet Silkeborg fuldstændigt fra chancer og lykkedes selv med at skabe flere gode muligheder. Tidligt i kampen faldt Lyngbys første scoring. Mikkel Vernon fik god tid på bolden på egen banehalvdel og fandt med en fin pasning en fri Hjalte Kropp bag Silkeborgs bagkæde. Lyngbys angriber fjernede først en Silkeborg-spiller og kunne derefter lægge bolden i en bue hen over keeperen til 1-0. Flot scoring af Lyngby.

Chancerne forsatte for de kongeblå og kun få minutter efter blev Hjalte Kropp sat op i højre side og kunne med en skærende bold spille Ian Perez helt fri. Ian lagde sikkert bolden i mål, men linjedommeren løftede desværre flaget og annullerede en ellers genial Lyngby-scoring. Herfra udnyttede Lyngby desværre ikke flere af deres chancer inden pausen og gik dermed til pause med en 1-0 føring.

Det var først sent i 2. halvleg, at Lyngby lykkedes med at udbygge føringen til 2-0. Igen var Hjalte Kropp på spil, da han modtog bolden på kanten af feltet. Her lagde han bolden fladt ind foran mål til Oscar Wind, der kom stormende i feltet. Han satte foden på bolden og kunne lige akkurat prikke den forbi Silkeborg-keeperen. Scoringen lukkede kampen og kronede en god og kontrolleret indsats af U17.

U15 lykkedes også med at sikre tre point i deres kamp med to sene scoringer. Lyngby-holdet kom bagud tidligt i 2. halvleg, men kort før tid var det først Arthur Bech, der puttede bolden i mål efter en god assist fra Gustav Gravgaard. Ganske kort efter sikrede August Myrwick sejren, da han sendte bolden i nettaget fra en spids vinkel.

U19 spillede 2-2 i deres kamp. Matthias Kaarsbo scorede Lyngbys første mål, inden Balder Magui satte en 2-1 føring ind på straffe. Desværre udlignede Silkeborg i kampens sidste minutter.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå

Foto: Kristian Sandal